Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

csm-adresa.png

Începând din luna mai, Cezar Stoichiciu, directorul Clubului Sportiv Municipal (CSM) Ploiești, refuză să răspundă solicitărilor de informații trimise de către redacția noastră. Folosind pretexte dintre cele mai puerile precum: ”am fost în concediu”, ”a fost jurista în concediu”, ”răspundem imediat, în maximum două zile, că ne-ați solicitat prea multe informații”, noi credem că Stoichiciu încearcă să obțină timp pentru mușamalizarea unor situații cu adevărat dezastruoase pe care le-a creat în cei doi ani de când conduce instituția

 

Pe 12 mai 2017 aflam dintr-o adresă trimisă de șeful Serviciului Contabilitate, Luminița Albu, șefei serviciului Financiar-Contabilitate din primăria Ploiești o informație stupefiantă: ”programul de contabilitate s-a defectat și au fost pierdute date fiind necesară reintroducerea datelor începând cu luna martie a anului 2016”.

Citește și: Haos la CSM Ploiești. S-au ”rătăcit” documentele contabile!

 

Ne așteptam ca după publicarea informației să vedem vizite instantanee și simultane ale parchetelor, Fiscului și/sau Poliției Economice ori ale Curții de Conturi blocând accesul în biroul directorului CSM și indisponibilizând pentru o bucată de vreme accesul celor interesați la refacerea contabilității pe baze noi și, nu e așa, sănătoase. Ciudat de nefiresc, nu s-a întâmplat absolut nimic notabil.

A, avem o excepție - din acel moment Cezar Stoichiciu ales mai degrabă să devină un contravenient ordinar, decât să răspundă solicitărilor noastre trimise conform prevederilor Legii privind Liberul Acces la Informațiile de Interes Public.

Citește și: Jumătate de Ecuator! Atâția km a decontat CSM într-o lună

Zilele acestea, același director, cu aceeași contabilitate precară și abordare opacă, se pregătesc să absoarbă 5% din bugetul Ploieștiului.

Iată un motiv foarte serios pentru ca noi și toți cei cărora le pasă de modul în care sunt cheltuiți banii orașului, să punem pe tapet câteva chestiuni care ridică mari semne de întrebare asupra bunei credințe și capacității lui Stoichiciu de a gestiona corect acest uriaș buget. Considerând că informațiile la care nu am primit răspuns sunt corecte, iată o primă dezvăluire care imploră parchetul să facă o primă vizită de curtoazie la CSM.

Prin HCL nr. 330/25.09.2015 a fost aprobată constituirea Consiliului Administrativ al CSM, organism care are drept scop principal avizarea întregii activități a insituției. Pin HCL 430/21.12.2016 a fost aprobată continuarea funcționării acestui organism.

Acest Consiliu format în principal din consilieri locali avea drept scop reintroducerea ordinii și disciplinei (mai ales fiscale) în activitatea CSM după șirul de scandaluri care a precedat numirea în funcția de director a lui Stoichiciu. Și să îl ajute pe acesta să nu greșească mai ales financiar contabil, pentru că începuseră să apară suspiciuni asupra bunei-credințe cu care acesta conduce Clubul.

Citește și: Consilierii PSD și-au dat demisia de la CSM Ploiești

Conform celor două acte normative, dar și Regulamentului de Organizare și Funcționare (ROF) al instituției, Cezar Stoichiciu nu avea dreptul de a cumpăra un ac sau de a muta o coală de hârtie fără avizul Consiliului Administrativ. Ei bine, conform surselor noastre printre care se numără și foști membrii ai Consiliului care din motive pe care nu le înțelegem insistă să rămână anonimi, acest lucru nu s-a întâmplat niciodată. Adică, exact ca în cazul solicitărilor de informații trimise de Observatorul, Cezar Stoichiciu a ales să ignore legea.

O fi sau n-o fi penală această abordare, habar nu avem. Cert este că ea intră în conflict direct cu legea, cu HCL-urile care reglementau activitatea CSM și cu o o chestie care pare a fi un moft pentru directorul Stoichiciu: transparența în gestionarea banului public.

Citește și: Sportive umilite de conducerea CSM Ploiești. Revolta antrenorului

Așa cum spuneam la început, astăzi, domnia sa așteaptă cu cuțitul într-o mână și furculița în alta să-i fie servit pe tavă un procent de 5% din bugetul Ploieștiului. O fi bine, o fi rău? doar primarul Adrian Dobre și viceprimarul Cristian Ganea știu. A, și bineînțeles, Partidul Social Democrat organizația Ploiești la ale cărei ședințe participa destul de sporadic, e drept, domnul director.

Pentru a nu fi acuzați de rea-credință, publicăm conținutul solicitării de informații la care încă așteptăm cu maxim interes răspunsurile.

Și evident fie demiterea, fie demisia domnului Stoichiciu, în opinia noastră dovedit contravenient ( rețineți că nu folosim termenul ”infractor”) în relația cu ziarul nostru. Apropo, ca argumentație suplimentară și suficientă pentru demisie/demitere citiți cu interes articolele ale căror link-uri le găsiți în text.

”Către: CSM Ploiești

Data: 2017-05-10, ora 13:25

Prin prezenta va solicitam, in baza liberului acces la informatii publice, sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari legate de activitatea Clubului Sportiv Municipal Ploiești:

1.Clubul Sportiv Municipal Ploiești (CSM) a avut mai multe litigii în instanță cu sportivi și antrenori, litigii câștigate de către aceștia. Drept urmare, CSM trebuie să le plătească câștigătorilor despăgubiri. Despre această situație, vă rugăm să ne comunicați următoarele:

  1. a) lista cu persoanele - sportivi, antrenori și/sau alte tipuri de încadrări, care au câștigat definitiv și irevocabil dreptul de primi sume de bani de la CSM, și valoarea netă a sumei pentru fiecare în parte.
  2. b) vă rugăm să ne comunicați numele persoanei fizice sau juridice – jurist, avocat cabinet de avocatură - care a reprezentat CSM în instanță în aceste litigii. Dacă procesele se află în derulare, vă rugăm să ne comunicați stadiul pentru fiecare persoană în parte.
  3. c) în cazul în care CSM nu a fost reprezentat în instanță, vă rugăm să ne comunicați cine a luat decizia de nereprezentare și care au fost argumentele care au stat la baza acestei decizii.
  4. d) dacă au fost făcute, care au fost demersurile concrete de identificare a persoanelor care au luat deciziile ce au dus la pierderea proceselor și producerea prejudiciilor.

Prin HCL nr. 330/25.09.2015 a fost aprobată constituirea Consiliului Administrativ al CSM, organism care are drept scop principal avizarea întregii activități a insituției. Pin HCL 430/21.12.2016 a fost aprobată continuarea funcționării acestui organism. Referitor la activitatea fiecăruia dintre cele două Consilii Administrative (cel constituit conform HCL 330 și cel constituit conform HCL 430) vă rugăm să ne comunicați următoarele:

  1. a) copii după procesele verbale rezultate în urma fiecărei întâlniri a fiecăruia dintre Consilii,
  2. b) copii după documentele comerciale avizate de către fiecare Consiliu, conform prevederilor HCL citate și ROF al CSM,
  3. c) copii după deciziile de avizare ale cuantumurilor minime și maxime ale onorariilorce au fost (sunt) acordate sportivilor, antrenorilor, altor persoane cu convenție civilă de prestări servicii, conform prevederilor HCL citate și ROF al CSM,
  4. d) copii după notele de control (procese verbale, notificări etc) care au rezultat în urma controalelor de către Consiliul Administrativ a managementului CSM, conform prevederilor HCL citate și ROF al CSM,
  5. e) copii după avizele Consiliului Administrativ vizând transferurile sportivilor,

Pentru fiecare dintre anii 2015, 2016 și 2017 vă rugăm să ne comunicați numele sportivilor care au primit din partea CSM prime sau bonificații, menționând pentru fiecare în parte motivul pentru care a fost acordată și valoarea netă.

Vă rugăm ssă ne comunicați numele persoanelor care dețin funcția de ”coordonator sportiv”. Pentru fiecare în parte că rugăm să menționați domeniul pe care îl coordonează, tipul de relație contractuală pe care o are cu CSM – carte de muncă, contract de prestări servicii etc -, data începerii relației contractuale cu CSM și valoarea netă a retribuției/sumei lunare pe care CSM i-o plătește.

Copii după toate contractele încheiate prin metodele: încredințare directă, negociere, selecție de oferte sau procedură off line în anii 2015, 2016 și 2017. Pentru fiecare contract, vă rugăm să ne transmiteți și eventualele acte adiționale, dacă au fost încheiate astfel de documente.

Pentru fiecare dintre anii 2015, 2016 și 2017 vă rugăm să ne transmiteți copii după contractele care reglementează prestările de serivicii medicale de orice tip. Pentru fiecare contract în parte, vă rugăm să ne comunicați valoarea netă, durata, denumirea beneficiarului și, dacă a fost cazul, actele adiționale încheiate.

Care este procentul achizițiilor făcute pe e-licitaite.ro de către instituția dvs pentru fiecare dintre anii 2015, 2016 și 2017 din total achiziții derulate.

Pentru fiecare anii 2015, 2016 și 2017, care au fost bugetele alocate de CSM cheltuielilor de imagine: contracte de publicitate, contracte de prestări servicii în domeniile publicitate, marketing, comunicare, relații publice etc. Pentru fiecare contract în parte vă rugăm să ne comunicați tipul acestuia și durata pe care a fost încheiat, denumirea persoanei fizice și/sau juridice cu care a fost încheiat.

Dacă au fost încheiate acte adiționale și/sau prelungiri – durata și valorile acestora.

Vă mulțumim”.