hipodrom7

Investiția de aproape 15 milioane de euro din cel mai sudic punct al Ploieștiului, Hipodromul, este departe de a fi dat în folosință.

Am încercat să intru în incinta grandiosului proiect și să văd în ce stadiu sunt lucrările încă în desfășurare chiar și după 21 iunie, momentul în care s-a făcut recepția. Paznicul nu m-a lăsat să intru, nici el nu știa de ce, decât cu aprobare de la unul dintre ingineri.

Încă de la intrare se poate observa că proiectul este prost gândit și departe de a fi terminat. În primul rând, accesul pe la poarta principală, care de altfel este un monument al orașului fiind proiectată inițial de arhitectul Toma Socolescu, este restricționat. Poarta se deschide, dar duce spre nicăieri, intrarea principală fiind mutată cu mult în partea dreaptă.
Nici în incinta curții lucrurile nu stau mai bine. Pomișorii verzi plantați pe marginea trotuarului au avut aceeași soartă ca și cei din Parcul Municipal și s-au uscat.

Citește și: A început recepția la Hipodromul Ploiești - FOTO

Cu chiu cu vai, am reușit să ajung undeva lângă clădirea principală, bineînțeles sub pază, de parcă vizitam Pentagonul, și să discut cu unul dintre inginerii care se ocupă de proiect, un tip cel mai probabil abia ieșit din facultate. Stimatul susținea sus și tare că totul este terminat, doar că mai sunt câteva modificări de făcut pe ici pe colo din cauză că Primăria se tot gândește și răzgândește cu privire la cum ar trebui să arate unele zone. Când am cerut să vizitez ce a mai rămas din șantier am fost invitată să discut cu managerul de proiect, Irina Niculescu, care nici nu a vrut să audă de o posibilă vizită a presei fără directivă de la Primărie.

Se pare că, deși lucrările la cel mai pretențios hipodrom din țară au început încă de la sfârșitul anului 2014, pe acolo au trecut mii de angajați și niciunul nu a rezistat mai mult de patru luni. Oamenii se plâng că nu sunt plătiți și mulți aleg să se lipsească. Cei care au participat la mai multe stadii ale proiectului spun că imediat după ce se termina o lucrare, camioane întregi de deșeuri plecau spre casele șefilor. De asemenea, muncitorii susțin că fizic nu se poate desfășura niciun fel de activitate pe pista pentru galop, din cauza ierbii care ar fi putea fi pregătită pentru competiție abia la anul.

La Hipodrom, ca la câmp

Cum accesul nu mi-a fost permis decât până la intrare nu am putut verifica și starea șantierului de lângă grajduri, despre care muncitorii spun că este departe de a fi terminat, cu toate că reprezentații constructorului susțin că nu mai este mare lucru de făcut.

Dacă în ziua recepției pavelele și băncuțele de lângă clădirea principală lipseau, acum ele apar în contrast cu câmpul din mijlocul curții instituției cu care nimeni nu știe ce se va întâmpla.

Lucrările nici nu s-au terminat, dar becurile s-au stricat. Cei câțiva muncitori care așteptau la intrare salariul pe ultimele trei luni, susțin că de când au început lucrările, becurile de pe stâlpi au fost schimbate de două ori, după ce mai bine de jumătate dintre ele s-au ars. De asemenea, nici scurgerea nu funcționează și mirosul din curte îți mută nasul.
Proiectul prevedea trei drumuri de acces și trei parcări, o pistă de trap - cu lungimea de 1200 m, o pistă de galop - 30.944 mp, ring de prezentare - pe o suprafață de 402.00 mp, rețele edilitare (alimentare cu apa, rețele canalizare apă menajeră, pluvială, drenuri, instalații electrice exterioare și iluminat, rețea gaze naturale, rețea termoficare), clădire tribune, unde sunt grupate toate funcțiile și serviciile pentru public. Tot în cadrul proiectului se vorbea de realizarea unei cabine pentru portar, a șapte grajduri cu structură din lemn – destinate adăpostirii cailor, a unui salivarium și boxe pentru cai, pentru recoltare probe și grajduri, un hangar de întreținere și depozitare materiale, un hangar furaje și depozitare temporară deșeuri, un hangar instalații preepurare și depozitare sulky, zona de înșeuare, construcții anexe aferente sistemului centralizat de alimentare cu apă potabilă, ale rețelelor de canalizare pluvială, ale instalațiilor electrice și ale instalațiilor sanitare din incinta hipodromului.

Citește și: Studiu de caz: Hipodromul Ploiești, între dorință și (ne)putință

Bineînțeles, inginerul prezent nu mi-a putut arătat niciuna dintre aceste lucrări, dar m-a asigurat că ele există și că șantierul s-a încheiat.

Deși speram la un Hipodrom ultramodern unde se pot desfășura cele mai importante evenimente de echitație din țară, proiectul este o dezamăgire totală, având în vedere munca de mântuială și multele detalii care nu au fost luate în considerare inițial, asta dacă putem numi detaliu iluminatul sau canalizarea care nu au fost în primă fază introduse în planul proiectului și pentru care a trebuit să se aloce ulterior fonduri separate.

hipodrom

hipodrom2

hipodrom3

hipodrom4

hipodrom5

hipodrom6

hipodrom7

hipodrom8

hipodrom9

hipodrom10

hipodrom11

hipodrom12

hipodrom13

hipodrom14

hipodrom15

 

 

 

Articole asemănătoare