giratoriu paulesti

Giratoriul suspendat, investiție care a suscitat numeroase controverse, va fi recepționat în această lună. El a înghițit 8.000 mc de beton, echivalentul a 11 blocuri a câte 12 etaje, fiind proiectat să reziste la cutremure de până la 8,5 grade pe scara Richter.

InfoBlejoi, ziarul local al Primăriei Blejoi, a publicat un articol dedicat acestui proiect, pe care îl puteți citi mai jos:

“Spre sfârşitul lunii mai se va circula pe giratoriul suspendat de la Blejoi” - ne-a declarat Constantinn Oghină - dirigintele de şantier al lucrării, după ce informaţia potrivit căreia procedurile de recepţie vor demara pe 9 aprilie, a devenit publică.

Citește și Comuna din Prahova care-și permite sistem de canalizare din fonduri proprii

Considerat unul dintre cei mai buni specialişti în domeniu, inginerul format la şcoala veche a construcţiilor ne-a dezvăluit câteva din “secretele” acestui impunător proiect, gândit pentru a rezolva problemele de trafic din zonă pentru “următoarele trei generaţii”.

La ridicarea obiectivului s-au folosit 8.000 mc de beton (ca să puteţi face o comparaţie, la un bloc cu 12 nivele, “intră” în jur de 700 mc), 2.800 de tone de armătură de oţel şi 31.000 mp de cofraje, inelul suspendat fiind susţinut de 48 de pile (piloni).

Ceea ce este îmbucurător, peste 85% din componentele care au intrat în structura “OZN”-ului sunt fabricate în România.

Tehnologia şi materialele încorporate asigură o protecţie seismică la cutremure de până la 8,5 grade pe scara Richter.

În semn de omagiu pentru ingineria românească, pe cei doi piloni care străjuiesc pasarelele pietonale vor fi amplasate statuile a doi mari ingineri: Anghel Saligny şi Teodor Mehedinţeanu.
sursa foto: Facebook