Un transportator rutier a dezvăluit în ultima ediție a emisiunii "Direct la subiect", difuzată de Wyl TV, modul în care se câștigă licitațiile pentru traseele din Prahova și de ce călătorii au de suferit, inclusiv fizic în urma unor accidente rutiere, de pe urma acestui serviciu public.

Înregistrarea emisiunii o puteți urmări AICI.

Consiliul Județean Prahova a emis următorul punct de vedere referitor la acuzațiile transportatorului respectiv:

  1. Cu privire la afirmațiile făcute despre mașinile titulare din lista câştigătoare a licitației unui traseu sau grupe de trasee că sunt ulterior înlocuite cu mașini mai vechi și care nu corespund celor licitate, acest lucru făcându-se cu acordul Consiliului Județean Prahova,  facem următoarele precizări:
    • Înlocuirea unei mașini titulare pe un anumit traseu se face conform art. 18 alin. 2 din Ordinul nr. 353/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007 și anume “înlocuirea unui autovehicul cu care operatorul de transport rutier a obţinut licenţe de traseu pe perioada de valabilitate a programului de transport este permisă numai cu un autovehicul care are cel puţin aceeaşi capacitate cu cea prevăzută în programul de transport şi care întruneşte cel puţin acelaşi punctaj cu al autovehiculului înlocuit, după notificarea consiliului judeţean şi a agenţiei A.R.R.”. Pentru mașinile titulare de pe un traseu sau grupă se emit de către ARR licențe de traseu blocându-se astfel în sistemul de transport pe traseul respectiv.
    • Orice înlocuire ilegală neanunțată și constatată de către Consiliul Județean Prahova este sancționată conform Legii 92/2007 a serviciilor de transport public local, și a Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate;
  2. Cu privire la afirmația că rezervele sunt declarate la licitație și că ar trebui licențiate, facem precizarea că acestea sunt declarate la licitație, dar nu se ia în calculul punctajului obținut la atribuirea electronică. Emiterea de licențe de traseu pentru acestea rămâne la latitudinea ARR care, uneori, în urma solicitărilor operatorilor a eliberat aceste licențe. Consiliul Județean Prahova nu emite nici un fel de licență pentru transportul public regulat conform Legii 92/2007 a serviciilor de transport public local, acestea fiind emise doar de către ARR. Consiliul Județean Prahova emite doar licenţe de transport public regulat special.
  3. Cu privire la afirmația potrivit căreia Consiliul Județean Prahova permite,  în mod ilegal, utilizarea unei mașini titulare de pe un traseu pe alte trasee sau grupă de trasee, facem următoarele precizări:
  • Ordinul nr. 353/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007 prin art. 18 alin. (1) permite în mod clar acest lucru “Pe perioada de valabilitate a programelor de transport, operatorii de transport rutier pot utiliza la efectuarea curselor de pe un traseu oricare dintre autovehiculele înscrise la atribuirea traseelor din judeţul respectiv, pentru care au obţinut licenţe de traseu”.
  1. Facem următoarele precizări cu privire la organizarea licitației pentru traseele județene conform Legii 92/2007:
    • Consiliul Județean Prahova nu a organizat licitația, aceasta a fost organizată la nivel național de către de către CNMSI (Centrul Național de Monitorizare pentru Serviciile Informatice) prin platforma SAET (Serviciul de Achiziții Electronice în Transporturi);
    • Consiliul Județean Prahova nu stabilește criteriile de punctaj ale licitațiilor, acestea au fost stabilite în comun de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu Ministerul Administrației și Internelor, prin Ordinul nr. 240/2012;
    • Baza de date cu mașinile operatorilor nu este operată de Consiliul Județean Prahova ci de ARR.
  2. Cu privire la activitatea de control a Consiliului Județean Prahova facem următoarele precizări:
    • Controalele sunt efectuate în principiu de 2 ori pe săptămână, la inițiativa echipelor de control, care aleg locațiile și traseele funcție de sesizările și petițiile primite, fără a înștiința conducerea consiliului județean.
    • Angajații serviciului de transport public județean nu au îndatoririle  polițiștilor rutieri, astfel încât nu pot opri mașinile aflate în trafic așa cum procedează Poliția Rutieră sau ISCTR.
    • În perioada 2010-2016 s-au aplicat un număr de 173 de sancțiuni contravenționale în valoare de 301.430 lei.
    •                                                                                                      

DIRECTOR EXECUTIV, ION IORDĂCHESCU