camin upg infiltratii3

Studenții cazați în căminul numărul șase al Universității Petrol-Gaze Ploiești au de pătimit de pe urma ploii, dar și a atitudinii angajaților universității care ar fi trebuit să rezolve problema infiltrațiilor de apă în pereții imobilului.

Potrivit studenților care au raportat problema, administrația căminului a ridicat neputincioasă din umeri și a dat vina pe starea vremii, motivând că situația este cauzată de natură, iar ei nu pot interveni.

Practic de fiecare dată când plouă apa în camerele din căminul șase curge pe pereți iar studenții trebuie să găsească metode ca bunurile lor să nu fie udate și distruse. 

În Prahova este valabilă o atenționare meteorologică de tip cod portocaliu de precipitații până miercuri seara la ora 20,00

Imaginile de mai jos au fost surprinse într-o cameră de la parterul căminului, însă potrivit studenților probleme de acest gen există și la alte etaje. Observatorul Prahovean a solicitat un punct de vedere conducerii Universității cu privire la condițiile de cazare ale studenților. 

UPDATE Punct de vedere UPG

Avand in vedere cantitatile neobisnuit de mari de precipitatii care au cazut incepand de luni, angajatii serviciilor administrative au inspectat spatiile de invatamant si de cazare, anticipand problemele de genul celor mentionate in materialul publicat. Fara a cauta scuze trebuie sa facem urmatoarele mentiuni:
- cladirile din campus au la baza proiecte si, in mare parte (exceptie facand instalatiile modernizate) solutii constructive specifice anilor '70. In aceste conditii, sistemele de preluare a apei meteo, raportat la situatia din aceste zile, s-au dovedit a fi subdimensionate, pe lungimea acestora formandu-se o coloana de apa care a provocat infiltratii la nivelul parterului, in zona imbinarii intre tronsoanele de conducta.
- din aceleasi cauze, precipitatiile au provocat pagube si in alte spatii, angajatii universitatii actionand cu prioritate in zonele grav afectate.
- raportat la infrastructura universitatii (7 camine si 10 corpuri spatii invatamant), personalul tehnic, cu atributii in domeniu, este sub-dimensionat  numeric (la serviciile de intretinere, pentru posturile scoase la concurs in ultimul an, au fost tot mai numeroase situatiile in care nu am avut candidati). 
Studentii, prin administratorii de camine, prin directorii educativi si prin directorii de camine au semnalat intotdeauna serviciilor administrative disfunctionalitatile care apar. Cu resursele financiare si personalul tehnic de care dispunem am intervenit de fiecare data astfel incat conditiile de invatare si cazare oferite sa fie cat mai bune. In ultimii trei ani am derulat un vast program de reabilitare a infrastructurii, in special  pentru aducerea cladirilor si instalatiilor la parametrii functionali corespunzatori conditiilor actuale de utilizare (retele de apa rece, apa calda menajera, agent termic, canalizare, consolidari si modernizari cladiri, hidroizolatii etc). Directia generala administrativa a universitatii incearca rezolvarea tuturor aspectelor legate de confortul studentilor si angajatilor in timp cat mai scurt si la un nivel calitativ corespunzator. De fiecare data - si aici va rog sa consultati reprezentantii si membrii asociatiilor studentesti - interventiile s-au efectuat in ordinea urgentelor, luand in calcul gravitatea consecintelor si posibilitatile umane si materiale/financiare de care am dispus la momentul respectiv. Situatii accidentale, de tipul celei semnalate acum, nu pot fi previzionate. Intelegem disconfortul creat studentilor respectivi dar, la randul nostru, solicitam intelegere, in spiritul celor mai sus mentionate. Raportat la resursele financiare si umane de care beneficiem (situatie manifestata la nivelul intregului sistem de invatamant), ii asiguram pe studenti ca sunt prioritari in ceea ce priveste rezolvarea disfunctionalitatilor semnalate.
Cu deosebita consideratie,
 
Director General Administrativ
Prof.univ.dr.ing. Marius Petrescu

 

camin-upg-infiltratii1

camin-upg-infiltratii2

camin-upg-infiltratii3

camin-upg-infiltratii4