Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

autostrada

Până în 2022 ar trebui să fie finalizate două proiecte majore în infrastructura rutieră din Prahova. Este vorba de tronsonul de autostradă Ploiești-Comarnic și drumul expres Ploiești-Buzău.

 

Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani a fost transmis de catre Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat printr-o Hotarare de Guvern.

Documentul contine principalele proiecte de autostrazi, drumuri expres, investitii in cai ferate si cai navale pe care are nevoie Romania sa le implementeze, insa vine cu partea negativa a paharului. Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, dar exista fonduri disponibile doart pentru o treime. Pentru 2020-2030, doar jumatate din fondurile necesare pot fi identificate.

 

Prioritatile pana in orizontul anului 2020 pe rutier

Autostrazile Sibiu - Pitesti, Comarnic - Brasov, Tg Neamt - Iasi - Ungheni, Pitesti - Craiova, legatura A3 de langa Cluj pana la Bors, finalizarea actualelor autostrazi in constructie, modernizarea Centurii Sud a Capitalei, precum si drumul expres pe relatia Nord-Sud in Moldova (Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani) sunt principalele proiecte rutiere planificate pe perioada 2014 - 2020 (cu extindere cativa ani si dupa acest termen pentru implementare). 

Pentru perioada 2014 - 2020, doar 1/3 din fonduri exista pentru proiectele din sectorul rutier

Documentul stabileste ca pentru implementarea tuturor proiectelor aferente perioadei de programare 2014 - 2020 doar pe rutier e nevoie de circa 12,8 mld euro, iar totalul fondurilor disponibile ajunge doar la 4,6 mld euro (fonduri europene, cofinantari si alocari bugetare). Cu alte cuvinte, ramane un deficit de acoperit de 8,21 mld euro, suma pe care Romania are sanse minime s-o poata garanta din imprumuturi sau din alte surse. 
sursa: hotnews.ro

harta1

harta2