autostop

Pe Mihai l-am găsit pe o plajă din Costinești. Îl știam de ceva timp din barurile Ploieștene unde e client fidel.

Are 22 de ani, este student la Politehnică și are o pasiune pentru litoralul stațiunii Vama Veche. După câteva minute de discuții am aflat că a ajuns în Vamă în urmă cu câteva zile, unde a mers cu autostopul, plecând din Ploiești, fără să dea niciun ban pe drum.

Călătoria a început fără premeditare. Prietenii lui plecau la mare, dar el, student cu restanțe de plătit, avea un buget extrem de mic care nu ar fi putut acoperi cheltuielile unui sejur. Așadar, într-o zi de joi  și-a luat bagajul în spate și s-a pus la intrare în Bărcănești, pe DN1 , cu o pancardă pe care scria Vama Veche. Nu era prima dată când mergea la mare cu autostopul, așa că știa la ce să se aștepte.

Tiristul și motoclicliștii, prieteni de nădejde

A așteptat în jur de 30 de minute, după care șoferul unui tir a oprit. Tânărul i-a explicat că nu are bani, și că se urcă numai dacă nu va trebui să plătească, invocând mitul studentului falit. Șoferul, obosit după cei 1000 km de singurătate, l-a luat cu toată plăcerea și l-a lăsat pe centura București, fiecare continuându-și drumul.

Aici, alte minute de așteptare, până când, pancarda viu colorată și-a făcut din nou efectul. De data asta un grup de motocicliști au fost cei care i-au sărit în ajutor iar unul dintre ei l-a dus pe tânărul, pasionat pe de altă parte și de motoare, până la Slobozia. „La început m-am speriat când am văzut că au oprit opt motoare de rockeri lângă mine, dar se pare că ideea mea li s-a părut interesantă și au sărit imediat să mă ajute. Au făcut rost de o cască și pentru mine, și am plecat cu ei. Este o senzație unică, nu mă așteptam să fie atât de gașcă cu toții. În Slobozia ne-am oprit la bere, ei au făcut cinste. „

Orice serviciu are dezavantajele lui

În Ialomița călătoria a continuat la fel. Aici nu a avut de așteptat mult, o familie a oprit și l-a luat. Tânărul spune că a avut ceva probleme cu copiii de câțiva ani, foarte prietenoși, care au început să se joace cu pletele lui până când au rămas cu smocuri de păr în mână. „Asta a fost cea mai lungă călătorie, simțeam că nu se mai termină, nu sunt un mare iubitor de copii, dar nu puteam să comentez nimic, oamenii mă luaseră pe gratis, cred că mai mult să îi țin pe copii ocupați. „

A rămas, așadar, în stațiunea Eforie Nord, de unde, a fost luat de un grup de tineri până în Vama Veche. Culmea este că a ajuns cu 15 minute înaintea prietenilor lui care au plecat cu trenul și care au înfruntat căldura din vagoane și întârzierea de rigoare a CFR-ului.

Shaorma, mâncarea de bază a studenției

În Vamă a apărut o nouă problemă. Mâncarea. Cum nu avea aproape niciun ban la el, trebuia să facă în așa fel încât să poată mânca câte ceva, pentru că băutură gratis în Vama Veche, se găsește rapid. Așadar, a mers la o shormerie unde și-a oferit serviciile trei ore pe zi, în schimbul a cinci shaorme zilnic și răcoritoare. Cazarea nu este o problemă, plaja din Vamă are loc pentru toată lumea, iar dușuri publice sunt destule.

Asta a făcut trei zile la rând, până când l-am întâlnit în Costinești, unde, bineînțeles, venise tot cu autostopul. „Cu motocicliștii cred că o să țin legătura, am făcut schimb de numere de telefon. Dacă reușesc să fac rost de bani, mă întorc cu trenul, dacă nu, Ploieștiul e aproape și cu autostopul”, spune Mihai, care are de gând să mai stea câteva zile la mare.