accident DN1 nistoresti1

Accidentul mortal, petrecut în noaptea de miercuri spre joi, pe DN1, în dreptul localității Nistorești, în urma căruia două persoane și-au pierdut viața readuce în discuție problema parapeților despărțitori de sens.

Compania Națională de Drumuri îi promite încă din toamna anului 2014, după o altă tragedie provocată la Băcioi de un șofer sinucigaș.

Au trecut aproape doi ani de atunci, iar CNADNR încă nu a fost în stare să monteze aceste separatoare de sens pe cel mai periculos tronson al DN1, Ploiești – Comarnic, zona unde se produc anual zeci de accidente mortale. 

Numai în cele patru luni cât a trecut de la începutul acestui an, în Prahova, au avut loc 23 de accidente grave soldate cu 14 morți și 29 de răniți. La acest bilanț negru a contribuit, evident, și accidentul din luna februarie, care a avut loc pe Centura Ploieștiului între un camion și un autocar, în urma căruia cinci persoane și-au pierdut viața, iar alte zece au fost grav rănite.


În acest context, Compania Națională de Drumuri anunța cu puțin înainte de Paști, mai exact în data de 25 aprilie, că s-a adjudecat în sfârșit contractul pentru achiziționarea separatoarelor de sens, o cantitate care va acoperi o distanță 200 de kilometri la nivel național.
Pentru Prahova, au fost rezervate separatoare de sens atât cât să acopere puțin peste 30 de kilometri de drum național, extrem de puțin dacă este să ne gândim că în județul nostru DN1 are o lungime de 109 Km, iar până acum, nu au fost montate separatoare din beton decât pe o distanță de 5 kilometri, la Bărcănești, Pucheni, Potigrafu, Centura Ploieștiului, Paralela 45 și Bănești. Cu precizarea că la Bănești separatoarele de sens au fost donate de o societate privată.

Comunicatul CNADNR privind achiziționarea separatoarelor de sens
"Compania Natională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. informează că în data de 22.04.2016 a fost semnat Acordul-cadru de furnizare având ca obiect "Achiziţia şi transportul parapetelor rigide prefabricate din beton" aferente drumurilor naţionale şi autostrăzilor din administrarea C.N.A.D.N.R. S.A. Obiectul Acordului-cadru se referă la furnizarea, transportul şi montarea parapetelor rigide prefabricate din beton utilizate pe sectoarele periculoase de drumuri naţionale, din punct de vedere al siguranţei circulaţiei, pentru protejarea vehiculelor impotriva intrărilor pe celălalt sens de circulaţie, a ieşirilor de pe platforma drumului, a amenajarilor de intersecţii, inclusiv înlocuirea celor deteriorate. Parapetele rigid prefabricat din beton se clasifică în elemente curente şi elemente de capăt. Elementele se vor utiliza pentru separarea sensurilor de circulaţie pe sectoarele cu 4 benzi, pentru protejarea participanţilor la traficul rutier de a nu părăsi platforma drumului, amenajarea intersecţiilor etc. De asemenea, parapetul achiziţionat va fi utilizat pentru eliminarea punctelor periculoase şi creşterea gradului de siguranţă rutieră pe reţeaua de drumuri naţionale. Valoarea totală a acestui Acord-cadru este de 51.808.593,45 lei fără TVA, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat şi venituri proprii. Acordul-cadru, care va avea la baza contracte subsecvente anuale pentru toate Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri, a fost atribuit Asocierii KAMAROM PREFABRICATE DIN BETON S.R.L. - DUNAPREF S.A. (reprezentată, în calitate de Lider al Asocierii de KAMAROM PREFABRICATE DIN BETON S.R.L.), şi are o durată totală de 2 ani"