În 2016, pensionarii au gratuitate la transport, biletul costă tot 2 lei călatoria cu TVA 20°%, site-ul TCE îl poate face şi un copil de grădiniţă, nu avem o aplicaţie mobilă de transport în Ploieşti, nu toţi ştiu ce e TCE (fosta RATP), ploieştenii nu mai au gratuitate, lucrările la tramvai continuă, avem aceleasi tramvaie, iar abonamentele lunare pe un singur traseu nu mai sunt disponibile.

1. Gratuitate pentru pensionarii cu pensii mai mici de 2100 RON

Iată că, TCE a reuşit să le facă pe plac pensionarilor, chiar şi celor care în mod normal şi-ar permite să meargă cu taxiul în fiecare zi. Cum aşa? Da, TCE acordă gratuităţi tuturor pensionarilor cu domiciliul în Ploieşti care au o penise mai mică de 2100 lei (inclusiv). În timpul ăsta, tinerii muncesc pe 1000 de lei şi plătesc transportul.

2. Ridicarea gratuităţii ploieştenilor înainte de termen

După cum s-a tot anunţat în ultima vreme, se pare că TCE s-a ţinut de cuvânt şi a ridicat gratuitatea serviciilor de transport public pentru ploieşteni, începând cu 1 ianurie 2016. O călătorie costă 2 lei. Totuşi, promisiunea iniţială de ridicare a gratuităţii era programată pentru momentul în care erau finalizate lucrările la calea de rulare a tramvaielor. Lucrările continuă.

3. Confuzii între RATP şi TCE

RATP (Regia Autonomă de Transport Public) a fost îngropată de mult. Tăiată de pe listă. Falimentată. Acum, mergem cu TCE-ul. Ne plimbăm cu TCE-ul şi dăm bani la TCE. Ce-i TCE? TCE este prescurtarea de la Transport Călători Express cu doi de s, că să fim la modă şi să băgăm ceva englezisme într-un nume ce-ar trebui să fie clar pentru toată lumea, inclusiv pentru ţăranul care face naveta. Da, TCE este societatea care ne oferă serviciile de transport public în Ploieşti. În continuare, reperul este RATP, iar la o căutare pe google, TCE direcţionează către ratph… o confuzie cu care ăştia din comunicare ar trebui să se spele la cap. RATPH.RO + TCE= LOVE, în timp ce RATP + TCE= ce rahat e asta?

4. Site-ul RATPH o bătaie de joc

Sunt convins că şi tu te-ai rătăcit pe site-ul celor de la TCE, adică ratph.ro, atunci când ai dorit să găseşti o informaţie rapidă, direct de pe telefon. Adică, de bun simţ, un program al traseelor pus în evidenţă, o hartă inteligentă, un număr de contact, numărul de SMS prin care se face plata înainte de a urca în autobuz, chestii simple, frate (toate pe pagina de Index, da?)! În schimb, site-ul e o mizerie, neîntreţinut, cu grafică mizerabilă, ca şi cum am fi cu 10 ani în urmă, cu greşeli de scriere, cu diacritice doar când au unii chef şi cu un logo ce miroase a naftalină, site care pare scris în grabă de-un copil de grădiniţă, când e doamna educatoare la budă.

5. Cu TVA 20%, tot 2 lei costă o călătorie

S-a ieftinit carburantul. TVA-ul a scăzut la 20%. Vrem să schimbăm lumea în bine. Dar biletul de ce costă în continuare 2 lei? Nu e cam scump pentru frigul din 30? Nu e cam scump pentru cât de rar vine uneori 1D la mall? Nu e prosteală pe faţă pentru autobuzele, gen Ikarus, care încă se află în circulaţie?

6. Noile tramvaie – aceeaşi Mărie, cu altă pălarie

Cei de la primărie au promis “avioane”. Au zis că era musai să absorbim fondurile europene. Le-a dat vopsea nouă, galbenă, ca de taxi şi au închis gura nemulţumiţilor. Sunt aceleaşi tramvaie şi sunt la fel de puţin potrivite pentru noua infrastructură. Dacă avem fundaţie, dacă avem bani investiţi, atunci să punem în circulatie ce trebuie, nu mizerii reabilitate!

7. Nu mai există abonament lunar pe un singur traseu

În timp ce pensionarii circulă moca, eu sunt obligat să dau 63 de lei pe luna??? Poate nu doresc! De ce să-mi fie băgat pe gât acest tarif? Doar pentru că pare mai avantajos? E important să existe mai multe tipuri de abonamente, pentru nevoile tuturor călătorilor.
Citește continuarea pe www.johncristea.ro