Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

accize.jpg

Dacă prețurile la pompă vor crește cu 45 de bani, ca urmare a majorării accizelor la motorină și benzină, transportatorii care efectuează curse internaţionale vor alimenta în afara ţării, aşa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România. Avertizarea a fost făcută, vineri, de reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

 

Transportatorii cer guvernului să refacă toate calculele privind impactul majorării accizei, sugerând că se va produce o scădere a încasărilor. Zilele trecute, și Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a susținut că majorarea accizelor va avea efecte grave asupra transportatorilor. 

Ministerul Finanţelor a redactat un proiect de ordonanţă de modificare a Codului Fiscal, principalele noutăţi fiind majorarea semnificativă a accizelor la carburanţi de la 1 septembrie, ceea ce înseamnă că şoferii vor plăti mai mult pentru benzină şi motorină, în timp ce patronii sau acţionarii companiilor nu mai plătesc deloc impozit pe dividende din 2018.

 

Practic, Ministerul Finanţelor propune revenirea accizelor la carburanţi exact la nivelul din 2016, când era în vigoare supraacciza de 7 eurocenţi pe litrul de carburanţi introdusă de guvernul PSD condus de Victor Ponta în 2014.

În urma majorării accizei, un litru de benzină fără plumb sau de motorină se va scumpi, de la 1 septembrie, cu circa 45 de bani. Potrivit proiectului de ordonanţă, de la 1 septembrie, acciza pentru benzina fără plumb va fi de 2.643,39 lei/tonă, respectiv 2.035,40 lei/1.000 de litri, iar acciza pentru motorină va fi de 2.245,11 lei/tonă, respectiv 1.897,08 lei/1.000 de litri.

În prezent, accizele sunt de 1.656,36 lei/1.000 litri pentru benzina fără plumb şi de 1.518,04 lei/1.000 litri pentru motorină, ceea ce înseamnă o creştere a accizei la benzina fără plumb cu 23% şi a accizei la motorină cu 25%.