trenuri viteza

Accelerarea lucrarilor de infrastructura din acest an va scurta semnificativ durata unei calatorii cu trenul pe portiunea romaneasca a Coridorului IV paneuropean, care face legatura intre Turcia si Germania, astfel ca trenul va deveni o optiune in randul publicului, a declarat, pentru News.ro, directorul general al CFR SA, Marius Chiper. 


CFR SA, cunoscuta si ca CFR Infrastructura, este compania care administreaza infrastructura de cale ferata din Romania.

 
Coridorul IV pan-european, lung de circa 2.000 de kilometri, face legatura intre orasele germane Dresda si Nurnberg si metropola turceasca Istanbul, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, Romania si Bulgaria.
 
Portiunea romaneasca a coridorului IV are circa 800 de kilometri, fiind cuprinsa intre Curtici, judetul Arad, si Constanta, pe traseul Curtici-Arad-Simeriu-Coslariu-Sighisoara-Brasov-Bucuresti-Constanta.
 
Insa lucrarile pe tronsonul Simeria-Sighisoara, parte din coridor, au intarziat mai multi ani, dar in 2016 acestea au accelerat, iar redeschiderea circulatia pe anumite segmente feroviare va fi facuta inca din primul trimestru al anului viitor.
 
"Incepand cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat in luna decembrie 2016, se are in vedere intr-o prima faza ridicarea vitezelor de circulatie de la 50 km/h, cat este in prezent, la 120-140 km/h, viteza care va contribui direct la reducerea duratei de calatorie", a spus Chiper, pentru News.ro.
Citește continuarea pe hotnews.ro.