lumina

Un ziar religios - Lumina - surprinde la fiecare publicare a datelor BRAT. Cifrele se apropie de Gazeta Sporturilor și depășesc titlurile quality. Cum ajunge la aceste date publicația Patriarhiei? 

Paginademedia.ro a discutat cu directorul ziarului Lumina, pr. Nicolae Dascălu, despre distribuție, despre cum se aleg subiectele în ziar, dar și despre ce reclame găzduiește. Puține, în general "anunţuri publicitare venite de la parohii, pentru organizarea de licitaţii privind lucrări de restaurare, construcţii sau pictură".

Cum sunt alese subiectele? "În funcţie de cele mai importante evenimente ale momentului, dintr-o perspectivă spirituală."

Fiecare biserică trebuie să aibă abonamente la ziarul Lumina. Este prevăzut chiar în Statutul Bisericii Ortodoxe Române.

"Statutul de organizare şi funcţionare a Bisericii Ortodoxe Române prevede că fiecare unitate bisericească trebuie să fie abonată la publicaţiile centrale ale BOR, între care se află şi Ziarul Lumina", spune pr. Nicolae Dascălu.

"Cotidianul Patriarhiei Române este un ziar de instituţie şi are o funcţionalitate misionară, de liant comunitar. Nu este gândit după o strategie comercială", explică directorul publicației.

Abonamentul lunar la cotidian este de 15 lei, iar la săptămânal 5 lei. Aproape toate vânzările sunt prin abonamente, foarte puține, doar câteva sute se vând la bucată.

Potrivit ultimelor date BRAT, Ziarul Lumina vinde zilnic aproape 22.000 de exemplare pe ediție. Cifre cam de două ori mai mari decât orice ziar quality și aproape egale cu GSP.

Despre istoria publicației, despre publicitate, despre cum se aleg subiectele în ziar și despre nevoie de BRAT, în interviul cu directorul publicației, Nicolae Dascălu, acordat site-ului paginademedia.ro AICI