iutta1

În urmă cu 4-5 ani, Nicoleta Chirica a decis să plece din multinaționala în care lucra și să înceapă o afacere pe cont propriu. Așa că a fondat Iutta, un brand de genți și de pantofi care sunt brodate cu simboluri românești.

Iutta a cunoscut o dezvoltare rapidă pe plan local, iar afacerea a ajuns la venituri de 40.000 de euro pe an. Acum, antreprenoarea vrea ca produsele Iutta să intre și pe piaţa londoneză.

„Cred că avem nevoie de sondarea identităţii noastre, de o nouă analiză a tradiţiilor pentru a ne cunoaşte mai bine. Când am început noi, acest curent pe care îl vedem acum construit în jurul foclorului era abia la început. Foclorul face parte din povestea noastră identitară. Revenirea la rădicini este un exerciţiu normal“, a povestit pentru sursa citată tânăra antreprenoare în vârstă de 30 de ani.

Deși provine dintr-o familie cu înclinații spre artă, tatăl ei fiind sculptor, Nicoleta nu a vrut dintotdeauna să se dedice designului. A urmat cursurile Facultății de Cibernetică, iar apoi s-a angajat într-o multinațională, într-un domeniu tehnic.

„Am desoperit însă această pasiune pentru genţi şi mi-am dorit să merg mai departe. Primele încercări s-au întâmplat acum vreo 4 ani, când am mers la o legătorie de artă, de unde am luat resturi de piele, din care am făcut primele genţi. Am pornit la drum cu câteva mii de euro. Nu am accesat niciun credit sau alte resurse externe. Mi-am vândut maşina şi aşa s-a născut Iutta“, a mai povestit tânăra.

A renunțat la jobul din corporație: „Deja ajunsesem în faza în care nu mai simţeam bucuria de a merge la birou”. A început să studieze designul, să facă schițe și să conceapă broderii. Una dintre primele colecții lansate a fost „Dor de Românesc”, unde broderiile sunt preluate de pe iile din fiecare zonă gegrafică a ţării.

Coarnele berbecului, romburile, crucea, bradul sunt câteva dintre simbolurile românești care împodobesc gențile și pantofii brandului Iutta: „În Bu­co­vina am găsit nenumărate surse de inspiraţie, de la peisaje până la oamenii locului. Este acolo o bogăţie culturală remarcabilă. Nu cred că este vreun colţ de lume în care să nu fi trimis o geantă, din Irlanda, până în Dubai sau SUA, de peste tot am primit câte o solicitare. De obicei, cererile vin din partea ro­mâ­nilor şi aproximativ 80% din achiziţii se fac pentru cadouri.“

Simbolurile reinterpretate și motivele recurente ce se regăsesc în creațiile Iutta pun într-o lumină nouă specificul cultural al diferitelor zone din România, evocând sentimente precum dor, mândrie, apartenență, iubire, voioșie și prețuire, se arată pe site-ul brandului Iutta.

iuttaiutta2iutta3

Realizate manual, cu finisare atentă și accent pe detalii, gențile și accesoriile din piele sunt înfrumusețate cu broderii al căror model amintește de o îndeletnicire îmbinată cu dăruire: „Într-o lume a tiparelor și a producției în serie, Iutta reintroduce clientul în centrul procesului de creație și îl implică în experiența realizării unor colecții unicat. Este o amintire de preț pentru generații, care face ca acel element să dăinuie mereu și să nu aparțină unui trend”.

Nicoleta Chirica spune că nu s-ar mai întoarce niciodată într-o corporaţie: „Acum chiar fac ce-mi place. Trăiesc nişte experienţe extraordinare“.

sursa: greatnews.ro