autostr

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) va lua în calcul marți soluția tehnică pentru repararea autostrăzii demolate Sibiu Orăștie, lotul 3, ce presupune realizarea a sute de metri de ”tranșei drenante”, adânci de șapte metri. Nu aceasta este soluția, iar suprizele neplăcute vor continua, spun ingineri de drumuri.

Soluții demne de reportajele National Geographic aplicate la autostrăzi din România, surpate și deschise prematur traficului în scop electoral spre beneficiul politicienilor. Astfel urmează să fie reparat lotul 3 din autostrada Sibiu Orăștie. O soluție tehnică complexă, propusă de către firma Road Consulting, va fi discutată și probabil aprobată, marți, în Consiliul Tehnico Economic al CNADNR.

Una dintre problemele ce îngreunează reparația autostrăzii este perioada mare de timpă scursă până în prezent de la momentul demolării corpului autostrrăzii pe respectivul sector, spune proiectantul lucrării de reparații. Pentru soluționarea acestei probleme, inginerii de la Road Consulting propun demolarea întregului corp al drumului până la atingerea cotei terenului natural. Cât privește terenul în zonă acesta este unul dificil. Materialele din baza rambleului sunt formate dintr-un pachet coeziv cu grosimea de 7-8 metri caracterizat ca argilă gălbuie, plastic moale, cu fisuri și intruziuni nisipoase, arată autorul proiectuluii.

Structura solului face ca apa să fie întâlnită pretutindeni în corpul autostrăzii. ”Apa subternaă a fost regăsită în toate sondajele, la adâncimi de 7,80 metri, 12,70 metri, 13,70 metri de la nivelul superior al autostrăzii, ceea ce corespunde cu nivelul superior al terenului suport și în masa acestuia până la adâncimi de 5.9 metri”, spune proiectantul. Road Consulting propune un sistem de drenaj complex realizat la o adâncime de șapte metri.

Sistemul constă în șase ”tranșei drenante”, transerversal amprizei autostrăzii. Patru tranșei drenante vor avea o lungime de 65 de metri fiecare, restul de două urmând să fie lungi de 285 de metri. ”Tranșeile drenate” vor avea o adâncime de șapte metri pe două nivele, mai propune proiectantul. La capătul tranșeilor se vor realiza cămine de vizitare, iar acestea vor fi conectate între ele de drenuri. Un sistemn complex de drenuri menite să scoată apa din fundația autostrăzii și să asigure o umiditate constantă la metri buni sub aceasta.

Peste acest sistem de drenaj se va reface corpul autostrăzii. Baza rambleului urmeazî să fie realizată dintr-un strat de piatră spartă, armat cu geogrile (un fel de țesătură rezistentă). Grosimea stratului de piatră urmează să fie de 1,5 metri.

continuarea articolului pe digi24.ro