a3

Modul în care autostrada București-Ploiești se racordează la rețeaua de străzi a Capitalei este unul haotic, eronat și va crea ulterior o grămadă de probleme precum accidente rutiere, blocaje de trafic, distrugeri ale lucrărilor deja făcute pentru montarea rețelelor de utilități, avertizează specialiștii.

Primăria Generală a Municipiului București, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România trebuie să aducă modificări, dar și completări, ale actualului proiect de conectare a autostrăzii București Ploiești la rețeaua stradală a Capitalei. Aceasta deoarece soluțiile prevăzute sunt ”arhaice”, ”de secol XVIII”, apreciază specialiștii firmei Consitrans, cea mai mare firmă de proiectare și consultanță rutieră din România. Firma în cauză deține calitatea de consultant pentru autostrada menționată, având deci obligația de a consilia CNADNR asupra celor mai bune soluții privind autostrada. Referirile Consitrans sunt la cei 3,3 kilometri de autostradă care pleacă din zona Petricani ajungând dincolo de Centurea București în autostradă.

În luna mai 2016 firma a trimis o scrisoare de atenționare către MT și CNADNR la care Consitrans spune că nu a primit răspuns. Dar care sunt problemele sesizate?

Absența străzilor colectoare laterale

Prima problemă este cea accesului de pe proprietățile învecinate pe autostradă, spune inginerul Gheorghe Buruiană, consilier în cadrul Consitrans. Odată cu apariția imobilelor învecinate, autostrada s-ar putea lovi de numeroase probleme, în absența străzilor colectoare. Nu este exclus pe autostradă să își facă apariția bicicliști, pietoni, autobuze etc. Consecința va fi un număr ridicat al accidentelor rutiere în zonă, spune el. Trebuie realizate străzi colectoare, amplasate lateral viitorului bulevard pentru preluarea traficului din zonele rezidențiale. Trecerea dintr-o parte în alta a autostrăzii trebuie făcută prin subtraversări sau supratraversări.
sursa:digi24.ro