Piaţa românească a hainelor se mută din mall-uri pe internet. Vânzările online au o pondere în creştere în afacerile marilor magazine de modă, iar în ultimii ani au apărut mai mulţi jucători noi pe internet decât în centrele comerciale.

De asemenea, pentru comercianţi, gestionarea unui magazin online este o soluţie mai ieftină decât închirierea unui spaţiu fizic. De asemenea, internetul poate fi o soluţie şi pentru producătorii români de haine care nu îşi permit să îşi deschidă magazine.

Zara și celelalte șase mărci ale grupului spaniol Inditex au avut anul trecut vânzări de aproape 300 de milioane de euro în România, potrivit surselor citate de Ziarul Financiar, iar afacerile online au început să cântărească din ce în ce mai mult. Astfel, în 2015 au ajuns să genereze aproximativ 8% din totalul vânzărilor Inditex, o pondere apropiată de cea din restul pieței românești a modei.

Vânzările anuale de haine și încălțăminte se ridică la 1,6 miliarde de euro, dintre care internetul generează 140 de milioane de euro, adică 8,75%.

Inditex și-a deschis relativ târziu primul magazin online din România, în urmă cu trei ani. Marca aleasă a fost Pull and Bear, dar, rând pe rând, toate brandurile spaniolilor au primit site-uri care pot să accepte comenzi din partea clienților.

Pe lângă site-urile de vânzări ale mărcilor care au și magazine fizice, au apărut și jucători noi cu prezență exclusiv online. Astfel, cei de la Fashion Days și-au lansat în 2010 magazinul online din România și au ajuns să coordoneze de la București afaceri regionale de peste 100 de milioane de euro.

În 2013, Elefant.ro a început să vândă și haine în încercarea de a se transforma dintr-o librărie online într-un mall virtual.

De asemenea, haine a început să vândă și eMag. Tot anul trecut și-au lansat operațiunile online în România și polonezii de la Answear.

Totodată, au apărut mai multe mărci noi pe internet decât în mall-uri, iar noile magazine din centrele comerciale par să se concentreze pe segmentul premium.

De exemplu, H&M se pregătește să aducă în România magazinele COS, care au prețuri mai mari decât restul grupului.

Cu toate că au o prezență mai bună pe internet, marii vânzători de modă nu renunță la extinderea mărcilor deja existente pe piața din România.

Lanțul H&M s-a extins cu patru magazine anul trecut. Au ajuns să fie 42 în total, cu vânzări de 193 de milioane de euro. H&M este brandul care generează cei mai mulți bani pe piața românească, în vreme ce rivalul Inditex este grupul cu cele mai mari afaceri.

În perioada următoare, cei doi jucători vor încerca cel mai probabil să combine extinderea magazinelor fizice și prezența pe internet.

Magazinele on-line ale marilor mărci oferă avantajul vânzărilor în orașe mai mici, unde prezența unui spațiu comercial nu este justificată de mărimea pieței locale.  

 

sursa: digi24.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

00 / 00