Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

obese-people-discriminated-1200x762_c.jpg

Nivelul obezităţii în lume atinge niveluri alarmante în unele ţări, iar în altele rata de creştere este critică. Sentimentul că „suntem ceea ce mâncăm” nu a fost niciodată mai adevărat pentru consumatorii din întreaga lume şi mai ales în ceea ce priveşte Europa de Est.

 

55% din populaţia României este supraponderală, după cum arată un studiu recent publicat de Nielsen. Ţara noastră se situează, încă, sub media din regiunea est-europeană, însă incidenţa obezităţii creşte mai repede în România decât în zonă, ajungând să fie, în prezent, cu 14% mai mare decât în 1990. 

În ceea ce priveşte Europa Centrală şi de Est, 58% dintre locuitorii acestei regiuni sunt supraponderali, doar 5 din 10 dintre aceştia considerând că acest lucru este adevărat şi doar 45% făcând eforturi, în mod activ, să piardă în greutate. Românii sunt mai activi decât media europeană, potrivit studiului citat. Astfel, 74% dintre ei declară că fac sport pentru a slăbi, în timp de 81% regurg la urmarea unor diete alimentare pentru a preveni anumite boli  - obezitate, diabet, hipertensiune. 

 

Dacă vorbim despre obiceiurile alimentare şi modul de alegere a produselor pe care le consumă, est-europenii au început să înveţe că trebuie să fie mai atenţi la ceea ce pun în coşul de cumpărături. 67% dintre consumatori susţin că citesc cu atenţie etichetele cu privire la conţinutul de nutrienţi al pachetelor pe care le cumpără. Cu toate că este mai redusă decât pentru vest europeni, importanţa privind transparenţa conţinutului produselor este un element important pentru consumatorii din Europa Centrală şi de Est. 66% dintre consumatorii din această regiune se declară dispuşi să plătească mai mult pentru mâncare şi băutură care nu conţin ingrediente nedorite (68% in cazul Europei de Vest), iar 76% aleg alternative locale, naturale şi organice de câte ori este posibil (acelasi nivel ca în Europa de Vest), potrivit studiului citat. 

„81% din romani citesc cu atenţie informaţiile nutriţionale de pe produse, iar pentru 66% absenţa produselor indezirabile este mai importantă decât prezenţa produselor benefice. Produsele locale, naturale sau organice sunt preferate, atunci cand sunt disponibile, de catre 88% dintre români”, potrivit cercetării. Aceste atitudini se fac vizibile şi în ceea ce priveşte vânzările, astfel că a crescut nivelul de cerere pentru alimentele „sănătoase” (fructe, legume, apă, lactate), lăsându-le în urmă pe cele din categoria „permisive” (dulciuri, sucuri carbogazoase, chipsuri).