Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

alimente-pentru-slabit.jpg

De dragul profitului, producătorii ascund zahărul în cele mai multe dintre alimente sub denumiri inofensive.  Atenție, deci!

 

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă ca un adult să consume nu mai mult de 25 de grame de zahăr zilnic, iar un copil - 12 grame, adică echivalentul a trei linguriţe. Însă, consumul mediu este uriaş: 82 de grame pe zi! Şi aceasta, pentru că zahărul există în 80% din alimente, iar în multe este ascuns sub formă unor denumiri greu de recunoscut. 

Dacă vă gândiţi că zahărul este numai în dulciuri, vă înşelaţi. Trebuie doar să analizaţi etichetele şi o să vedeţi că există şi în pâine, ketchup, muştar, bere, mezeluri şi chiar în somonul afumat.

 

De exemplu, o linguriţă de ketchup conţine 4 grame de zaharuri.

Băuturile dulci au în compoziţie mai mult zahăr decât v-aţi închipui! Într-un pahar de 250 de ml de suc acidulat există 45 de grame de zahăr! Adică 7,6 cuburi. Iar într-o sticlă de 2 litri - 30,6 cuburi de zahăr!

În schimb, o băutură energizantă de 250 de grame are în compoziţie 8 cuburi de zahăr. Aceeaşi cantitate conţine şi o îngheţată de 100 de grame.

Vă întrebaţi cât zahăr există într-o ciocolată? Un sortiment cu cremă conţine 17 cuburi! Pe când un pachet cu 9 biscuiţi conţine 13 cuburi de zahăr, adică 78 de grame!

În plus, şi multe dintre medicamente conţin zahăr.

Zahărul din alimente este ascuns sub mai multe denumiri. Problema este că nu întotdeauna apare sub această denumire. Se pare că există peste 50 de denumiri diferite pentru zaharuri.

Cele mai cunoscute sunt:

 

  • dextroză, maltoză, glucoză, sucroză, fructoză, lactoză, maltodextrină
  • sorbitol, manitol, malitol, xylitol
  • sirop de porumb, nectar de agave, melasă, extract din malț de orz, caramel

 

Nu se întâmplă nimic dacă alegeţi din când în când produse care conţin zahăr. Important este să nu le consumaţi zilnic. Din păcate, însă, acesta a devenit un obicei.

Consumul mediu anual pe cap de locuitor este de 30 de kg, de trei ori mai mult decât recomandă Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Iar efectele se văd cu ochiul liber. Din ce în ce mai mulţi oameni au probleme cu greutatea.

Citește continuarea pe Digi24.ro