pills

Unele suplimente sau substanţele acestora pot interacţiona cu anumite medicamente, fie ele cu sau fără prescripţie medicală.  Fără să-ţi dai seama poţi combina un medicament pentru tensiune cu un supliment comun cum ar fi vitamina E, care poate provoca reacţii nedorite.

Din categoria medicamentelor pe care nu trebuie să le asociezi nicioadată cu vitamine sau suplimente se numără cele pentru osteoporoză, cele pentru care împiedică coagularea sângelui sau medicamentaţia prescrisă împotriva acneei.

Iei anumite medicamente care necesită reţetă de la medic? În acest caz este important să fii atentă la potenţialele interacţiuni ale unor medicamente cu suplimentele nutritive. Iată trei dintre cele mai des întâlnite greşeli de asociere pe care vrei să le eviţi.

1. Nu lua vitamina E dacă urmezi un tratamentul cu un medicament folosit împotriva coagulării sângelui. Această combinaţie determină apariţia unor efecte secundare nedorite precum sângerarea crescută.

2. Evită vitamina A dacă urmezi un tratament cu retinoizi împotriva acneei. Această combinaţie poate creşte nivelul toxic al vitaminei în sânge deoarece retinoizii sunt derivaţi din vitamina A.  În cazul în care iei medicamente pe bază de isotretinoin, pentru tratarea acneei severe, pot apărea simptome care apar la supradozajul sever cu vitamina A.

3. Magneziul, chiar şi sub forma unui multivitamine poate afecta absorbţia unor tratamente cu bisfonaţi, administrat în cazurile de osteoporoză. Aceste medicamente trebuie luate la 2 ore de la administrarea unui supliment cu magneziu. Aceleaşi recomandări sunt valabile şi în cazul calciului.

Pentru a fi sigură că nu există riscul unor interferenţe adu doctorului de familie o listă cu toate medicamentele, vitaminele, mineralele sau suplimentele naturiste pe care le iei. Astfel, nu vei uita să menţionezi doctorului toate suplimentele pe care le ei.

sursa: csid.ro


 

Articole asemănătoare