seminte de dovleac

O alimentație bună este esențială atât pentru sănătatea fizică, dar și pentru condiția psihică. Creierul are nevoie de nutrienți, la fel ca inima, plămânii sau musculatura. În acest articol vă prezentăm alimentele care vă țin materia cenușie fericită.

1. Cerealele integrale. Abilitatea de concentrare este dată de o alimentare susținută și adecvată de energie, care ajunge sub formă de glucoză, cu ajutorul sângelui, în creier. Cerealele integrale eliberează glucoză în sânge.

2. Peștele uleios. Acizii grași esențial nu pot fi produși de corpul uman. Cele mai eficiente grăsimi omega-3 sunt găsite în peștii uleioși, dar și în uleiul de soia, semințele de dovleac sau uleiul de nucă. Peștele uleios este, însă, mult mai darnic. Consumați cu încredere somon, macrou, hering, sardine sau păstrăv.

3. Afine. Un studiu realizat în Statele Unite arată că afinele ajută la îmbunătățirea memoriei pe termen scurt.

4. Roșiile. Conțin un antioxidant puternic care protejează creierul de celulele radicale ce provoacă demența și Alzheimer.

5. Vitaminele B6 și B12. Cele două versiuni ale vitaminei B, cât și acidul folic, reduc riscul unui atac cerebral, încetinind și imparitatea cognitivă, cât și boala Alzheimer.

6. Vitamina C. Ajută la îmbunătățirea agilității mentale. Se găsește în citrice, urzici sau coacăze.

7. Semințele de dovleac. O mână de semințe de dovleac mâncate în fiecare zi oferă necesarul de zinc, care este vital pentru gândire și memorie.

8. Broccoli. Sursă grozavă de Vitamina K – un element pozitiv pentru funcțiile cognitive și creier.

9. Salvie. Salvia oferă un ulei esențial pentru îmbunătățirea memoriei.

10. Nucile. Un studiu publicat în SUA arată că Vitamina E ajută la menținerea unui creier sănătos, în special la persoanele în vârstă. Alte alimente care conțin Vitamina E sunt legumele, măslinele, ouăle, semințele și orezul brun.

sursa: greatnews.ro