cabine de proba

Vi s-a întâmplat vreodată să cumpărați ceva dintr-un magazin și să fiți foarte încântat cum vă stă în haina respectivă până când ajungeți acasă, moment în care vă dați seama că nu vă avantajează atât de mult pe cât credeați și tricoul cumpărat va zace mult și bine în șifonier cu eticheta pe el? Ei bine acest lucru nu este întâmplător. Magazinele practică această modalitate de persuadare a clientelei tocmai pentru a crește vânzările.

Am citit recent un editorial al unei jurnaliste din Spania despre oglinzile din cabinele de probă. Din ceea ce spunea respectiva, oglinzile din magazinele de haine păcălesc oarecum clienții folosindu-se de trucuri bine gândite încât să te facă să arăți mai bine.

„Ne concentrăm pe experiența senzorială a procesului de cumpărare. Cabina de probă face parte din acest proces și poate avea un efect dramatic asupra lui – pozitiv sau negativ. La nivel senzorial, experiența clientului în cabina de probă depinde de lumină, temperatură, volumul muzicii, mirosul din cameră. Încercăm să identificăm toate detaliile care influențează această experiență și s-o îmbunătățim " , declarat pentru publicația spaniolă un specialist în marketing senzorial .

Am testat pe pielea mea, la Ploiești, dacă mitul oglinzilor este adevărat sau nu. Experimentul meu a pornit în Ploiești Shopping City, complexul comercial din Prahova cu probabil cele mai multe branduri cunoscute.

Lumina, folosită pentru a șterge imperfecțiunile
Primul magazin în care am intrat a fost New Yorker. Aici, cabina de probă era creată exact conform specificului magazinului. Se știe că New Yorker comercializează unele dintre cele mai interesante haine de tip underground. Pentru a accentua acest lucru, cabina de probă este creată din diferite nuanțe de gri. În mod surprinzător, lumina și background-ul rece au făcut să-mi dispară toate imperfecțiunile tenului și să par cu mult mai bronzată decât sunt în realitate.

1 ny

Cea de-a doua oprire a fost în Stradivarius. Cei de aici se pare că au pus lumina în așa fel încât linia taliei era foarte bine conturată. Parcă și șoldurile le aveam ceva mai mari, lucru care pe mine chiar mă încânta. Bineînțeles că perechea de blugi pe care am probat-o îmi vedea perfect, deși o pereche identică pe care o am acasă se așază cu totul diferit.

2 stra

Odorizante pentru stare de bine
Am simțit nevoia să intru și la Takko. Cum am intrat pe ușa magazinului m-a abordat mirosul de gumă Turbo. Deja după doi metri aveam o stare de spirit mult mai bună. Când am intrat în cabina de probă pigmentul pielii mi s-a modificat instant. Lumina din cabină mă făcea să arăt ca după un sejur de o lună la mare, și nu-mi vedea să cred cum părul meu a devenit un roșu atât de aprins.

3 takko

Loc bun de selfie-uri
La Berska chiar mi-a plăcut în ciuda faptului că muzica era cam tare iar creierul meu nu putea procesa ce pereche de blugi să aleagă. Contrastul alb-negru dintre pereți și perdeaua cabinei dădea foarte bine pentru rochia pe care o aveam pe mine. Parcă mă simțeam în timpul unei ședințe foto. Cabina aia chiar cred că e făcută pentru ați face selfie-uri în oglindă.

4 brsk

Ultima oprire din Ploiești Shopping City am făcut-o la Zara. Aici a fost surpriza cea mai mare. Se pare că cei de aici au un neon special pentru bust, pentru că al meu părea cu două-trei numere mai mare. Nu știam ce să cumpăr de la ei mai întâi, costumul de baie sau oglinda. Totodată, multitudinea de oglinzi crea o impresie de spațiu infinit și mă făcea să par mai slabă. Aici nu m-au nimerit pentru că nu am complexul greutății, dar altele ar putea fi ușor înșelate.

5 zara

Am plecat din mall foarte mulțumită de corpul meu, în comparație cu impresia pe care o aveam când am plecat de acasă, și am mers în oraș, la Afi Palace.

Oglinda bate Photoshop-ul
Aici vânătoarea de reflexii a început la H&M. Deci mă jur că oglinda aia îmi venea să o iau acasă. Arătam mai bine ca în orice poză de pe Facebook. Liniile corpului erau bine definite, brusc mi-a apărut o siluetă de clepsidră perfectă și pielea părea mai catifelată ca niciodată. Chiar am vrut să întreb la casă dacă se pot comercializa și oglinzile din cabină, dar aș fi părut puțin narcisistă.

6 hm

Truc de vândut hainele de sezon
Kenvelo și-a păstrat stilul underground și în ceea ce privește designul cabinei de probă. Aici pereții sunt făcuți din OSB iar perdeaua este dintr-un material gros, negru. Asta i-a ajutat să modeleze felul în care pică lumina după bunul lor plac. Kenvelo știe ce se vinde mai mult și pun lumina exact pe cel mai vândut articol vestimentar, în acest caz, tricourile.

7 kvlo

La Koton am fost puțin dezamăgită de silueta mea. Păream mai slabă decât sunt în realitate din cauza oglinzilor puse în diferite unghiuri. Când am plecat de acolo m-am dus direct la KCF să mai pun măcar câteva sute de grame pe mine :-) .

8 koton

La Pimkie cel mai mult mi-au plăcut becurile de pe oglindă. Făceau ca totul pe mine să pară mai colorat. La fel de colorat era și tricoul roșu pe care l-am cumpărat, care, după ce am ajuns la lumina naturală s-a transformat mai mult într-un corai închis.

9 pimkie

Ceea ce fac magazinele nu este un lucru neapărat ilegal, fiecare are dreptul să își poziționeze luminile după cum dorește, atâta timp cât reflexia din oglindă nu arată chiar cu totul altă realitate. Este o practică obișnuită pe care majoritatea comercianților o folosesc pentru a strânge clientelă. Cu toate astea, a mai apărut un motiv pentru care shopping-ul nu este nici pe departe activitatea de mea preferată de petrecere a timpului liber. Cred că voi rămâne la mall-urile online care, deși m-au înșelat de mai multe ori, măcar nu mă fac să par complexată atunci când ajung acasă.