sucuri

Fie pentru cei bolnavi, fie pentru cei sănătoşi, o detoxifiereeste benefică în ambele cazuri. Pe primii îi ajută să îşi recapete starea de sănătate mai rapid, pe ceilalţi îi ajută să îşi cureţe organismul de substanţe nocive intrate în organism prin dietă – se pot include aici hormoni, pesticide, metale grele, parabeni, organisme modificate genetic sau chiar coloranţi şi conservanţi. 

Decizia de a slăbi este luată de cele mai multe ori în ultimă instanţă, când schimbările sunt vizibile cu ochiul liber. Din lipsă de informare şi manifestare a „efectului de turmă”,  majoritatea persoanelor aflate în această situaţie se îndreaptă spre raftul cu fructe şi mai puţin spre cel cu legume, căzând din nou în plasă... de zahăr! Află de ce este mai bine să bei suc de legume decât smoothie-uri de fructe în rândurile de mai jos de la dr. Horaţiu Albu, specialist în nutriţia ortomoleculara şi master în biologia moleculară a cancerului.

Fructele conţin un anumit tip de zahăr, numit fructoză. Desigur, sunt o variantă excelentă de înlocuire a dulciurilor, pentru că spre deosebire de zaharoză, fructoza se absoarbe mai lent în sânge şi are eliberare treptată de energie, făcând mai uşor de controlat glicemia. Fructele cu gust dulce, precum cireşele sau piersicile conţin mai mult zahăr decât cele cu gust astringent cum ar fi lămâia. 

„Consumul de suc de fructe bogate în zahăr poate creşte foarte uşor glicemia, iar în momentul în care organismul uman primeşte o cantitate mai mare de glucoză, aceasta va fi depozitată în ficat şi muşchi de unde este eliberată şi consumată mai târziu, atunci când organismul are nevoie de energie. Lipsa fibrelor din sucurile de fructe dereglează nivelul de zahăr din sânge. Pe de altă parte, cercetările nutriţionale au demonstrat faptul că 3 porţii de fructe zilnic ne feresc de diabet, însă consumul zilnic a unui pahar de suc de fructe creşte riscul de diabet cu 24%. Fructele sunt foarte bune în alimentaţie, însă oamenii trebuie să fie conştienţi de formele ascunse de zahăr, şi aşa consumat în exces de către populaţia României. Numai un român consumă anual 30 kg de zahăr. 75% din zaharuri se regăsesc în fructe, iar în legume în proporţie de numai 25%. Desigur, vorbim de variantele neprocesate. De aceea, în curele de slăbire sunt mult mai adecvate sucurile de legume, decât cele de fructe”, declară Dr. Horaţiu Albu. 

Specialiştii în nutriţie recomandă o perioadă de adaptare de 7-10  zile, timp în care alimente precum carnea, ouăle, laptele vor fi eliminate din alimentaţie progresiv.Urmează apoi cura de sucuri de legume propriu-zisă, caz în care se va renunţa la alimente preparate termic precum şi la brânzeturile fermentate. Sucurile sunt elementele de bază fiind uşor de asimilat şi antrenând o energie minimală pentru digestie.

Principalul efect este axat pe trei direcţii principale: detoxifiere, vindecare şi refacere, astfel că după această cură corpul va fi mai curat pe interior, ţesuturile inflamate îşi vor reveni prin acţiunea naturală a enzimelor din sucuri şi se va instala refacerea celulară. 

5 sucuri  care te ajută să slăbeşti rapid

  • Sucul de iarbă de grâu – clorofila din iarba de grâu are capacitatea de a ajunge în ţesuturi pe care le poate reînnoi. Aceasta neutralizează toxinele din corp şi detoxifică ficatul. În plus, contrabalansează nivelul zahărului în sânge.
  • Sucul de legume – datorită cantităţii mici de zahăr conţinut de legume, sucul acestora este un excelent accelerator de slăbire. În plus, antioxidanţii din structura lor şi fibrele ajută procesul de digestie şi ajută la pierderea kilogramelor în plus
  • Sucul de sfeclă roşie – reglează cu succes oscilaţiile de tensiune şi detoxifică ficatul. Pe lângă acest lucru, stimulează sistemul imunitar şi încurajează producţia de globule roşii. Greu de grezut, dar sfecla roşie creşte rezistenţa musculaturii în caz de efor fizic intens.
  • Sucul de ananas -  se recomandă în combaterea obezităţii şi vindecarea anemiei, ananasul fiind bogat în apă şi vitamine A,B, C şi E, dar şi fosfor, mangan, iod, fier, calciu
  • Sucul de morcovi – principal efect în reducerea colesterolului, întărirea imunităţii şi prevenirea bolilor de inimă. Totodată, vindecă cicatricile şi detoxifică ficatul. Vitamina K din morcovi ajută la fixarea calciului în oase.

Sucurile de legume sunt un adevărat izvor de sănătate care aprovizionează fiecare celulă din corp cu elemente nutriţionale esenţiale. Principalul beneficiu oferit de consumul de suc de legume,pe lângă avantajul slăbitului rapid este faptul că absorbţia nutrieţilor se face mult mai rapid în sânge decât în cazul în care ar fi consumate legumele crude.

sursa: csid.ro