Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

Vegetarianism

Pe 13 iunie este World Meat Free Day, un bun pretext pentru a gândi la importanţa pe care o au obiceiurile alimentare asupra sănătăţii proprii, dar şi a planetei. Te-ai gândit că poţi ţine bolile a distanţă dacă mănânci mai puţină carne? Sau că agricultura pentru creşterea animalelor lasă urme uriaşe asupra mediului: de la poluarea apelor, la defrişări şi schimbări climatice?

 

Sunt deja zeci de studii care afirmă cu responsabilitate că limitarea aportului de carne în dieta zilnică poate reduce riscul apariţiei cancerului, bolilor cardiovasculare, diabet sau obezitate. Însă, mai mult decât atât, scăderea consumului de carne la nivel mondial ajută la reducerea consumului de apă sau de combustibil. Însă, pentru că sănătatea e mai preţioasă decât orice, iată care ar fi beneficiile pentru corpul tău dacă ai renunţa la carne, să zicem, o dată pe săptămână:

Poţi limita riscurile apariţiei cancerului: Sunt numeroase studii care spun că o dietă bazată în special pe consumul de fructe şi legume poate reduce riscul apariţiei cancerului. Consumul de carne roşie şi procesată este asociată de cercetători cu apariţia cancerului de colon.

 

Poţi reduce incidenţa bolilor cardiovasculare: Date recente dintr-un studiu realizat la Universitatea Harvard spun că înlocuirea alimentelor bogate în grăsimi saturate (de exemplu carne sau lactate nedegresate) cu alimente bogate în grăsimi polinesaturate ( de exemplu uleiuri vegetale, nuci şi seminţe) reduce cu 19% riscul apariţiei de boli de inimă.

Poţi ţine la distanţă diabetul: studiile recente arată că alimentaţia bogată în carne roşie şi procesată creşte riscul apariţiei diabetului de tip 2.

Poţi combate obezitatea: Cei care consumă puţină carne sau sunt vegetarieni au o greutate corporală mult mai mică, ca şi indicele de masă corporală. Un studiu recent realizat de Colegiul Imperial din Londra a descoperit că scăderea consumului de carne poate preveni creşterea în greutate pe termen lung.

Poţi trăi mai mult: Consumul de carne roşie şi procesată este asociată cu o creştere a mortalităţii, în general, a mortalităţii cauzate de cancer, dar şi a mortalităţii cauzate de bolile cardiovasculare.

Şi dacă te gândeşti cu ce ai putea înlocui o masă cu carne, iată o reţetă care te poate ajuta să eviţi consumul de carne, măcar într-una din zilele săptămânii. Şi care îţi poate oferi toţi nutrienţii de care are nevoie corpul tău.

Ce este World Meat Free Day?

În această zi Greenpeace România vrea să atragă atenţia asupra faptului că schimbându-ne obiceiurile alimentare, putem fi mai sănătoşi şi putem ajuta şi planeta.

Ştiai că agricultura pentru creşterea animalelor este responsabilă pentru  emiterea unor cantităţi de gaze cu efect de seră mai mare decât întreaga industrie de transport (80% din producţia mondială de soia, în general modificată genetic, este folosită pentru hrănirea animalelor destinate consumului de către populaţie sub formă de produse din carne sau lactate)?

Sau că apa utilizată anual (403.000 litri)  pentru producerea necesarului de carne şi lactate pentru o singură persoană echivalează cu 17 duşuri zilnice sau 6190 de duşuri într-un an? În 2011, 8481 de tone de antibiotice au fost vândute în sectorul zootehnic din Europa. Ca să îţi faci o idee, cantitatea asta este egală cu greutatea a 706 de autobuze londoneze.

Ce zici, ţi se pare suficient pentru a renunţa la carne, măcar din când în când?

sursa: csid.ro