lipsa somnului ingrasa

Ştiinţa a confirmat încă o dată că lipsa de somn are un impact puternic asupra siluetei, favorizând creşterea în greutate. De ce se întâmplă acest lucru?


Un program haotic de somn afectează grav sănătatea, după cum au dovedit-o numeroase studii până în prezent. Însă, mai mult decât atât trebuie să ştii că atunci când corpul este privat de somn şi nu te odihneşti cât trebuie vei fi tentată să mănânci mai mult şi să faci alegerile alimentare cele mai rele pentru organism.

Ca să opreşti acest cerc vicios, este nevoie să dormi între 7-8 ore pe noapte pentru ca organismul să beneficieze de odihna necesară pentru a se reface. Astfel, metabolismul tău va fi mai alert şi riscul de a te îngrăşa este diminuat, asta în condiţiile în care nu exagerezi cu mâncarea şi optezi pentru alimente sănătoase.

De ce te îngraşă lipsa de somn? Iată cinci motive ca să dormi mai mult!

1. Lipsa de somn încetineşte metabolismul

Atunci când nu-i oferi corpului orele necesare de somn, nici el nu te va ajuta în timpul zilei şi va stoca tot ceea ce-i dai, deoarece vei avea un metabolism încetinit.

2.Eşti tentată să mănânci mai mult

Din cauza faptului că organismul se simte obosit, după doar câteva ore de somn vei fi tentată să mănânci mai mult şi, mai rău, să faci cele mai proaste alegeri cu impact semnficativ asupra siluetei. Mai mult junk food, mai puţine legume/verdeţuri, cafea cât cuprinde şi sucuri carbogazoase cu tone de zahăr sunt câteva dintre efectele pe care le vei resimţi pe pielea ta atunci când eşti obosită după o noapte de nesomn.

Un studiu realizat recent arată că persoanele care dorm puţin mănâncă mai mult cu 300 de calorii, spre deosebire de cele care se odihnesc suficient noaptea. Având în vedere că şi metabolismul este încetinit, riscul de a creşte în greutate este foarte mare.

3. Eşti tentată să introduci mai multe gustări

Lipsa de somn te va face să ronţăi mereu câte ceva, deoarece corpul tău nu are energie şi semnalele pot fi uşor confundate cu senzaţia de foame. Studiile arată că persoanele care dorm puţin noaptea prezintă o creştere a unei lipide în sânge care face ca mâncatul să fie singura activitate care-ţi conferă o stare de bine.

4. Eşti tentată să consumi mai mult carbohidraţi rafinaţi

Persoanele obosite au tendinţa de a pofti mai mult la carbohidraţi rafinaţi, în special seara târziu.
Iar acest lucru interferează cu calitatea somnului, astfel că cercul vicios continuă.

5. Rişti să faci diabet şi alte boli grave

Deoarece lipsa somnului are un efect negativ asupra modului în care celulele reacţionează la insulină, riscul de a te îngrăşa, de a face diabet zaharat sau alte boli de inimă este mai mare, susţin specialiştii. Acest lucru are legătură cu faptul că grăsimile rămân în sânge, lucru care favorizează apariţia unor afecţiuni grave.

sursa: eva.ro