ceai beneficiiConsumul de ceai vine la pachet cu cateva beneficii pe care nu le poti ignora. Iata care sunt acestea.

1. Reduce colesterolul

Cel mai renumit ceai, cel verde, ajuta la reducerea nivelului de colesterol din organism, conform unui meta-studiu citat de nutrition.org si publicat in Revista Americana de Nutritie Clinica. Majoritatea studiilor arata ca cinci cani de ceai pe zi sunt suficiente pentru ca rezultatele sa devina vizibile, insa cu cat consumul de ceai este mai ridicat, cu atat efectele sunt mai puternice.

Explicatia este simpla: ceaiul inhiba absorbtia colesterolului prin intestinul gros. In China, ceaiul pu-erh este cel mai renumit pentru capacitatea sa de a reduce nivelul colesterolului din organism.

2. Previne orbirea

Ceaiul contine foarte multi antioxidanti, iar ochiul uman are nevoie de acestia. Consumul de ceai previne, astfel, orbirea cauzata de cataracta, conform unui studiu realizat in 2001

3. Reduce nivelul de cortizol

Cortizolul este cunoscut si ca „hormonul stresului”, care contribuie la depunerea grasimii pe abdomen si la imbatranirea prematura a pielii. Un studiu recent a demonstrat ca patru cani cu ceai pe zi scad nivelul de cortizol din organism.

Daca vrei ca nivelul cortizolului sa scada cat mai repede dupa un eveniment stresant, un studiu realizat in 2006 a aratat ca trebuie sa consumi in fiecare zi ceai, timp de sase saptamani.

Prin urmare, ambele studii au aratat ca ceaiul reduce nivelul cortizolului, incetineste procesul de imbatranire si previne depunerea grasimii pe abdomen.

4. Are efect antiinflamator

Compusii activi ai ceaiului ajuta la scaderea inflamatiilor si la diminuarea reactiilor inflamatorii. Inflamatia se afla, de altfel, la baza majoritatii bolilor moderne, de la artrita, la sindromul metabolic si la depresie. Inflamatia contribuie si la retinerea apei in organism, care genereaza un aspect „pufos” al corpului.

In plus, un studiu realizat in 2007 a aratat ca un nivel scazut al inflamatiei datorat consumului de ceai verde ne ajuta sa ne protejam de bolile cardiovasculare.

5. Imbunatateste memoria, atentia si concentrarea

Combinatia de cafeina si L-teanina, un aminoacid natural care se gaseste in ceai, imbunatateste memoria si timpul de reactie, in timp ce creste capacitatea de concentrar.

6. Ceaiul este anti-alergen

Acum, ca primavara si-a intrat in drepturi, este timpul sa pornesti in cautarea ceaiului preferat. De ce? Un studiu japonez a demonstrat, in 2007, ca polifenolul din ceai (EGCG) este util in reducerea reactiilor alergice la polen.

7. Scade riscul producerii unui atac cerebral

Consumul a cel putin trei cani cu ceai verde sau negru pe zi scade cu 21% riscul producerii unui accident vascular cerebral ischemic, conform unui studiu amplu realizat in 2009.

8. Reduce riscul aparitiei dementei

Consumul de ceai scade riscul aparitiei dementei, deoarece actioneaza la nivelul sinapselor nervoase si la reglarea nivelului de zahar din sange. In plus, un  studiu realizat in 2011 a demonstrat ca ceaiul actioneaza la nivelul undelor cerebrale Theta, avand ca rezultat imbunatatirea memoriei si a duratei de mentinere a atentiei.

Sursa: kudika.ro