somn opt

Procesul de slabire este unul dificil, care solicita un efort constant si de durata. Poti sa dai o mana de ajutor organismului prin aceste cateva trucuri care te ajuta sa arzi calorii chiar si in timpul somnului, potrivit thescienceofeating.com.

Consuma la cina alimente care au un continut redus de sodiu
In primul rand, alimentele foarte sarate consumate inainte de culcare nu se digera cu usurinta in timpul somnului, provocand balonari la trezire.

In plus, consumul de sare determina retentia de apa care favorizeaza cresterea in greutate. In consecinta, ca sa slabesti in timp ce dormi, la cina opteaza pentru mancaruri pe baza de legume, in special supe. Acestea asigura o digestie usoara in timpul somnului si favorizeaza si pierderea kilogramelor in exces.

Scade temperatura din dormitor
O cercetatare a urmarit cazul persoanelor care dormeau in camere unde temperatura nu depasea 17 grade C si, respectiv, unde temperatura ajungea la 24 grade C. S-a demonstrat ca cei care dormeau la temperaturi scazute ardeau cu 7% mai multe calorii decat cei care dormeau in incaperi unde temperatura ajungea la 24 grade C, scrie BZI.

Explicatia este ca atunci cand organismul se regaseste intr-un spatiu racoros, este favorizata termogeneza, capacitatea organismului de a produce caldura, proces care implica arderea caloriilor si a grasimilor.

Pastreaza intuneric in camera
Hormonul care favorizeaza somnul, melatonina, este secretat in cantitate mai mare atunci cand in camera in care dormi este complet intuneric. Cercetatorii au descoperit ca acest hormon al somnului favorizeaza dezvoltarea grasimii brune. Rolul acesteia este de a produce caldura in corp atunci cand afara este frig. Tot ea favorizeaza si arderea grasimilor, contribuind la normalizarea greutatii corporale.

Asadar, nu dormi cu nicio sursa de lumina aprinsa, oricat de difuza ar fi aceasta, iar daca in fata ferestrelor ai becuri stradale, felinare etc, foloseste cu incredere draperiile.

Totodata, pentru a stimula sinteza serotoninei, care se transforma in melatonina, poti consuma alimente bogate in triptofan, cum ar fi: carne de curcan, de pui, de vita, peste, orez brun, nuci, lapte, oua, branza de vaci, soia, fasole, mazare, dovleac.

Miroase menta
Mirosul si pofta de mancare sunt strans legate. Atunci cand savurezi mancarea pe care o consumi, aroma acesteia atinge centrul satietatii aflat la nivelul hipotalamusului si te ajuta sa-ti dai seama daca ai mancat suficient sau nu.

Prin urmare, este relativ usor sa inseli creierul facandu-l sa „creada” ca a mancat suficient. Cea mai eficienta planta care inhiba apetitul este menta. Miroase menta de 5 ori pe zi sau de fiecare data cand te incearca senzatia de foame, cu precadere seara, inainte de culcare. Doar acest gest te va ajuta sa pierzi 2,5 kg pe luna.

 sursa: caplimpede.ro