Începutul de an şcolar vine cu o mare provocare pentru copii: adaptarea la ritmul intens al orelor de curs, după o perioadă lungă de relaxare. Cum îl poţi ajuta pe micuţul tău să aibă performanţele şcolare dorite? Foarte simplu, prin includerea alimentelor bogate în fier în meniul zilnic. Acest micronutrient este aliatul celui mic pentru o zi în forţă, influenţând capacitatea de înţelegere şi coeficientul de inteligenţă (IQ) al copiilor, conform unui studiu.

Prof. Dr. Doina Pleşca, medic primar pediatru, vicepreşedinte al Societăţii Române de Pediatrie, ne-a explicat cum lipsa fierului poate afecta performanţele mentale ale celor mici:

 

"Primii ani ai copilăriei sunt fundamentali pentru formarea inteligenţei, a personalităţii şi a capacităţii de a învăţa. Datorită ritmului rapid de creştere şi dezvoltare, organismul copilului are nevoie de fier. Fierul este unul dintre micronutrienţii care influenţează dezvoltarea creierului, pentru că el este prezent în hemoglobina celulelor roşii, proteina care transportă oxigenul de la plămâni la ţesuturile din corp. Deficitul de fier, care apare la vârstă mică, are importante consecinţe asupra dezvoltării psihomotorii, comportamentale şi a performanţelor cognitive. Astfel, s-a observat o reducere a coeficientului intelectual cu aproximativ 1.73 puncte pentru fiecare scădere a hemoglobinei cu 1g/dl. În consecinţă, este important ca în perioada de creştere să se înregistreze un aport adecvat de fier, pentru o dezvoltare normală a micuţilor”.

Ce alimente să incluzi în nutriţia micuţului tău, ca el să fie gata pentru începutul de an şcolar

 „Alimentele cu un conţinut ridicat de fier: ouăle, ficatul, năutul, nucile şi somonul pot spori atenţia şi capacitatea de concentrare ale copiilor, abilităţi necesare orelor de curs.

Aşa că nu uita: FIER în fiecare zi de şcoală!

 

sursa: csid.ro