Părinţii au un rol esenţial în a-şi ajuta copilul obez să se simtă iubit, să-şi controleze greutatea şi să-şi formeze obiceiuri sănătoase.

Folosiţi orice prilej pentru a întări încrederea în sine a copilului dumneavoastră. Copiii obezi sunt predispuşi să aibă o părere proastă despre ei înşişi datorită importanţei sociale a aspectului şi a supleţei.

Nu vă temeţi să aduceţi în discuţie subiecte ca sănătatea şi antrenamentul fizic, dar aveţi în vedere faptul că un copil poate interpreta preocuparea dumneavoastră ca pe o insultă. Vorbiţi direct şi deschis cu copiii, fără să îi judecaţi.

În plus, aveţi în vedere următoarele recomandări:

Părinţii trebuie să fie un model pentru copii

Asiguraţi-vă că stilul dumneavoastră de viaţă nu încurajează la copii excesele alimentare şi sedentarismul. Nu comandaţi cartofi prăjiţi dacă vreţi ca nici copilul dumneavoastră să nu comande. Nu cumpăraţi diverse dulciuri dacă nu vreţi ca ei să le şterpelească mai apoi.

Faceţi din mâncat o activitate în sine

Trebuie să aveţi grijă ca în familia dumneavoastră să nu se mănânce în faţa televizorului, la volanul maşinii sau în timp ce persoana respectivă merge prin bucătărie. Staţi la masă, bucuraţi-vă de mâncare şi apoi ridicaţi-vă şi faceţi altceva.

Nu-i recompensaţi pe copii cu mâncare!

Nu vă recompensaţi copiii cu gustări sau deserturi. Găsiţi alte moduri de a sărbători: faceţi o plimbare, mergeţi în parc cu rolele sau bicicleta, jucaţi cărţi etc.

Limitaţi timpul petrecut în faţa televizorului sau a computerului

Există o legătură evidentă între timpul petrecut în faţa televizorului – mai ales combinat cu mâncatul – şi obezitatea. Copiii n-ar trebui să aibă televizor în camera lor, iar timpul petrecut la TV sau în faţa computerului – care nu are legătură cu temele – nu trebuie să depăşească 1-2 ore pe zi.

Concentraţi-vă pe obiective pozitive

Ajutaţi-vă copilul să se concentreze în direcţia realizărilor pozitive, cum ar fi faptul de a fi capabil să meargă pe bicicletă mai mult de 20 de minute fără să obosească sau să ţină pasul cu copiii când aleargă la orele de educaţie fizică.

Faceţi paşi mici, cu toată familia

Asiguraţi-vă că modificările stilului de viaţă nu sunt dramatice şi că implică toată familia. De exemplu, faceţi cu toţii o plimbare seara, mâncaţi la desert fructe în loc să interziceţi orice desert şi nu consumaţi alimente de tip fast-food atât de frecvent.

 

sursa: csid.ro