Producătorii faimoasei păpuşi Barbie, jucărie care a iscat în ultimii ani numeroase controverse din cauza trăsăturilor sale nerealiste, au anunţat că se pregătesc să lanseze o nouă gamă de păpuşi menite să îi mulţumească pe cârcotaşi. 

Producătorii păpuşii Barbie, compania americană Mattel Inc., se pregătesc să scoată pe piaţă noi modele de păpuşi, de data aceasta cu trăsături mult mai realiste – fie mignone, fie înalte, fie cu forme mai generoase.  

În plus, noile jucării vor avea nici mai mult, nici mai puţin de şapte nuanţe diferite ale pielii, 22 de culori diferite ale ochilor şi 24 de coafuri distincte. Linia „The Fashionistas”, aşa cum va fi numită, va conţine şi o gamă variată de haine pentru modelele miniaturale. Cu toate acestea, modelul original Barbie, care există pe piaţă de 57 de ani, nu va dispărea din magazine.   

Această iniţiativă a companiei se datorează multiplelor controverse apărute de-a lungul anilor, care vizează proporţiile corporale nerealiste ale păpuşii, unii critici susţinând că această reprezentare a frumuseţii are o influenţă proastă asupra fetiţelor.

Deşi motivul lansării colecţiei „The Fashionistas” nu îi flatează pe producători, vice-preşedintele senior al companiei cu sediul în California, Statele Unite, a declarat că este încântată de această schimbare. „Sunt extrem de entuziasmată de această «schimbare la faţă» a brandului. Aceste păpuşi sunt o reprezentare mult mai bună a lumii pe care o văd fetiţele – varietatea formelor corpului, culorile pielii şi diversitatea stilurilor le permite micuţelor să găsească o păpuşă care să însemne ceva pentru ele”, a declarat Evely Mazzocco.

Compania a anunţat lansarea jucăriilor joi seară pe reţeaua socială Twitter, cu hashtagul „#TheDollEvolves” (n.r. – Păpuşa evoluează) şi textul: „Suntem mândri să adăugăm aceste trei noi modele liniei noastre. Faceţi cunoştinţă cu noile păpuşi”. Noile păpuşi pot fi cumpărate de pe 28 ianuarie de pe magazinul oficial al companiei, shop.mattel.com, urmând să apară curând şi în magazine. Această schimbare vine după ce, în 2015, Barbie a suferit şi alte schimbări, renunţând la tocurile înalte în favoarea balerinilor cu talpă joasă. 

Ţelul producătorilor este, potrivit publicaţiei britanice „Daily Mail”, să ajute brandul să prospere într-un era în care copiii sunt atraşi din ce în ce mai mult de dispozitivele tehologice precum tabletele, uitând de jucăriile tradiţionale. Cu toate acestea, compania Mattel Inc. a folosit tehnologia în crearea păpuşii „Hello Barbie”, care a fost lansată în luna noiembrie şi care poate răspunde, datorită dotărilor sale digitale, mai multor întrebări complexe. Astfel, aceasta poate purta conversaţii întregi cu copilul pe teme variate precum stima de sine sau suferinţa cauzată de pierderea unei persoane.

SUrsa: adevarul.ro