Nebunia Pokemon Go explicata de un psiholog De ce unii isi pun viata in pericol si cum s a produs isteria

In SUA, mai mult de 10% dintre locuitorii care au smartphone si-au instalat jocul. In total, la nici doua saptamani de la lansare, aplicatia a fost descarcata de peste 30 de milioane de ori. Momentan, e disponibila in 20 de tari, insa in curand va ajunge si la statele din Asia, asa ca cifrele vor continua sa creasca.

Ingredientele care au facut din Pokemon Go un succes global

Pentru a intelege fenomenul Pokemon Go, ziare.com a stat de vorba cu George Chiriacescu, psiholog clinician si psihoterapeut adlerian, care a explicat motivele pentru care jocul a devenit atat de popular intr-un timp atat de scurt, dar si de ce unele persoane isi pun viata in pericol pentru a prinde creaturile digitale.

"Si eu ma joc, sincer, mi l-am instalat in urma discutiei cu un pacient adolescent" - dupa aceasta marturisire, George Chiriacescu a tinut sa sublinieze ca cei din spatele Pokemon Go sunt aceiasi care au realizat aplicatia de harti Google Earth. Deci acestia stiu foarte bine nevoile practice si psihologice ale utilizatorilor.

Psihologul a mentionat ca jocul a reusit sa atraga o gama larga de utilizatori, din mai multe categorii de varsta, gratie catorva elemente esentiale.

Ineditul: "Ideea de a amesteca viata reala cu cea virtuala e ceva inedit si, pana la urma, este primul joc care chiar reuseste aceasta imbinare", a spus George Chiriacescu.

Faci miscare si iti faci prieteni noi: Jocul te obliga sa te plimbi ca sa poti prinde pokemonii, iar acest lucru poate fi un pretext pentru socializare. Deja in multe orase, inclusiv in Capitala, se organizeaza evenimente speciale pentru a vana creaturile digitale.

"Mi se pare un pas inainte de a aduce lumea virtuala in cea reala si a nu te mai tine blocat intr-un spatiu fix. (...) Ideea e ca acum te intalnesti cu ei in baza Pokemon Go, insa peste doua luni, sa zicem, cand va trece isteria, relatiile de prietenie vor ramane si te vei vedea cu acestia la un suc, la un concert sau intr-o alta conjunctura", a mentionat psihologul.

Nostalgia: "Este foarte posibil ca si nostalgia sa fie un factor care sa contribuie la propagarea isteriei, deoarece desenele cu pokemoni au fost foarte populare in anii '90. Iar cei care acum in jur de 30 de ani s-ar putea sa fie prinsi tocmai de nota asta nostalgica", a mai spus George Chiriacescu.

Citește continuarea pe ziare.com