aplcatie parfum

​Doi tineri antreprenori locali au lansat de curand o aplicatie prin care vor sa simplifice si sa automatizeze procesul de recomandare a parfumurilor in functie de specificul si dorintele clientului. Cum functioneaza aceasta si care este strategia startup-ului de a face bani din dorinta multora de a-si gasi parfumul potrivit.

Bogdan Bocse, expert in solutii cloud si aplicatii web, si Raluca Lacramioara Pantrjel, consultant in retail, cu experienta in parfumuri si fashion sunt fondatorii ScentSee, startup-ul prin care au lansat o aplicatie care recomanda parfurmuri in functie de “profilul olfactiv al utilizatorului”. Acest profil este determinat fie pe baza preferintelor anterioare, fie pe baza raspunsurilor la un chestionar de lifestyle.

“Profilul olfactiv este apoi comparat cu semnaturile aromatice si notele a peste 20.000 de parfumuri ce se afla analizate in baza noastra de date. Rezultatele sunt apoi recomandate utilizatorului”, explica Bogdan Bocse.

Investitia celor doi in dezvoltarea acestui proiect, la care au lucrat aproape un an, a fost de circa 2.000 de euro. Dar fondatorii lui spera sa le aduca circa 15.000 de euro in primul an de functionare. Clientii targetati sunt cei din zona de business, in special marii retaileri.

“Monetizarea ScentSee se realizeaza prin oferirea API-ului (serviciului) de recomandari catre retaileri contra unui abonament lunar. Abonamentul include menentanta, actualizarile bazei de date cu parfumuri noi si sincronizarea automata cu stocul retailerului, asa incat recomandarile obtinute sa aiba si relevanta comerciala pentru retaileri”, explica Bocse.

Pretul unui astfel de abonament este de paroximativ 100 de euro lunar, dar acesta poate depinde de numarul de dispozitive de pe care se foloseste in-store si de numarul de recomandari cerute pe ora. “Calculam acest pret in functie de ncesarul fiecarui client”, a mai adaugat reprezentantul startup-ului.

In prezent, ei sunt in discutii cu un retailer din Romania si cu unul din Olanda pentru integrarea ScentSee in magazinele lor.

De ce cred fondatorii startup-ului ca o aplicatie poate ajuta uneori mai mult decat testarea directa a produselor?

“Proiectul nostru reprezinta o punte dintre digital si senzorial, intr-o lume cu o oferta de parfumuri mereu in crestere (cateva sute de tipuri noi pe an) si cu clientela grabita, in criza de timp si suprasaturata de informatii noi. Oferim o experienta noua de a gasi parfumul potrivit mai rapid, fara a petrece ore intregi pe forumuri de specialitate sau incercand la intamplare mostrele din magazine.De asemenea, a porni de la o lista scurta de recomandari ajuta utilizatorul sa depaseasca bariera senzoriala: dupa incercarea a 3-5 parfumuri in magazin, sensibilitatea olfactiva scade dramatic”, mai explica Bogdan Bocse.

Momentan, au un numar destul de mic de utilizatori, de doar cateva sute pe zi. “Obiectivul nostru este insa sa oferim recomandari pentru si prin interfata clientilor nostri business, atunci cand ei vor fi live. Nu vrem sa facem concurenta retailerilor si nu vrem sa vindem direct - vrem sa ii ajutam pe ei sa vanda”, a mai adaugat fondatorul ScentSee.

sursa: startupcafe.ro