fete it

In tarile membre ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, mai putin de 1 din 5 absolventi IT sunt fete, ceea ce inseamna ca o parte uriasa a populatiei pierde importante oportunitati profesionale. Un numar mai mare de femei in industrie este esential pentru competitivitatea pe termen lung in Europa si in mod special in Romania, unde sectorul IT&C reprezinta 7% din PIB. Specialisti din industrie propun o serie de programe prin care pot fi gasite solutii pentru aceasta problema.

In spiritul zilei internationale a femeilor in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor (TIC) Microsoft Romania a organizat #MakeWhatsNext, eveniment la care au participat peste 200 de tinere pasionate de tehnologie cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani, incurajand astfel tinerele sa se implice in educatia informatica si in domeniile de studiu STEM (Stiinta, Tehnologie, Inginerie si Matematica), ca recunoastere a decalajului prezent intre sexe si a reprezentarii insuficiente a femeilor in acest sector al economiei. 

”Tehnologia face parte tot mai mult din viata fiecaruia dintre noi si statistici si previziuni dintre cele mai credibile arata ca in viitor impactul acesteia va creste. De aceea este important sa ne pregatim pentru acest viitor si sa incepem inca de pe acum sa cream oportunitati”, a declarat Kostas Loukas, General Manager al Microsoft Romania. 

El a mai declarat ca scopul princial al acestei campanii este incercarea de a elimina stereotipurile de gen, cele legate de ce sunt capabile femeile sa faca pentru tehnologie si pentru afaceri in general.

„Aceasta problema trece dincolo de industria IT. Sunt  oprtunitati ale pietei si ale industirei in intreg sensul cuvantului. Ce se intampla acum – vedem o problema in ceea ce priveste reprezentatitivitatea clintilor si a intregii piete, in interiorul companiei. Asta incercam sa reparam. Daca serviciile si produsele pe care le aducem in piata nu sunt facute de un grup cat mai diversificat de indivizi acestea nu se vor adresa pietei asa cum trebuie. Drept urmare sunt sanse mari sa fie ratate oportunitati. Iar noi suntem aici sa rezolvam aceasta problema”, mai arata General Managerul Microsoft Romania. 

Totodata, el a mai anuntat ca subsidiara locala a Microsoft a reusit sa creasca procentul de femei din companie de la 33% la aproape 50%, din intregul personal: ”Ceea ce s-a tradus printr-o imbunatatire a rezultatelor financiare – o crestere mai rapida a veniturilor sau o mai buna satisfactie a clientilor”.

Un alt proiect educational de mentorat si orientare in cariera dedicat elevilor de liceu este Opening Opportunities. Acesta este organizat de Asociatia TechSoup in care mentori voluntari ai Microsoft Romania ajuta elevi din diferite localitatile din tara sa inteleaga si sa fie mai bine pregatiti pentru oportunitatile de cariera pe care le construieste tehnologia. 

articolul întreg AICI

 

Articole asemănătoare