Serviciul de mesaje online WatsApp, care anul trecut a început să-și taxeze clienții cu 0,99 USD pe an, odată cu preluarea de către Facebook pentru 22 miliarde de dolari, a renunțat la  această practică.

Chiar dacă taxarea nu era operabilă încă în țara noastră, clienții din România au început să primească un mesaj prin care sunt anunțați că aplicația va fi gratuită. Potrivit gadget.ro, această hotărâre vine în contextul în care “această abordare nu funcţiona prea bine în multe ţări”.

Jan Koum, co-fondatorul companiei,  a promis că WhatsApp va rămâne o aplicaţie fără reclame, astfel că toată lumea se întreabă care va fi modalitatea de monetizare. O soluţie ar putea fi aplicarea unor taxe companiilor colaboratoare ( de exemplu dacă vei comanda un taxi prin intermediul aplicaţiei, compania de taxi ar putea plăti o sumă modică pentru intermediere ). Până în acest moment nu a fost găsită încă o soluţie optimă, însă Jan Koum garantează ca utilizatorul nu va fi afectat de felul în care aplicaţia va fi monetizată.

La sfârşitul anului 2015 WhatsApp avea peste 900 milioane de utilizatori, iar Facebook şi-a propus ca până la sfârşitul anului în curs aplicaţia să fie prezentă pe device-urile a peste 1 miliard de oameni.