autobuz dst statie tce

Societățile private care asigură transportul călătoriilor în afara Ploieștiului sau în zonele industriale – așa zisele ”curse speciale” sau ”convenții” -  opresc în stațiile Transport Călători Expres (TCE) Ploiești, chiar dacă există regulamente și hotărâri care interzic acest lucru. De fiecare dată când are loc vreo criză la societatea consiliului local, invariabil conducerea și sindicatele indică ”privații care piratează călătorii TCE” drept responsabili pentru problemele financiare ale societății. 

Am vrut să vedem cum stau lucrurile, iar rezultatul unei săptămâni de documentare tinde să le dea dreptate celor de la TCE. Aveam să constatăm că, fie că vorbim de zona de Nord a municipiului, de Vest, Sud, sau Mihai Bravu,  în fiecare zi, și aproape din oră în oră, zeci de autobuze și microbuze ale transportatorilor privați circulă în Ploiești pe aceleași trasee cu autobuzele TCE, până la așa-zisele terminale, în fapt niște maidane mizerabile. Transportatorii nu se feresc să și oprească în stațiile TCE SA, deși nu au acest drept, potrivit regulamentului adoptat de Consiliul Local Ploiești.

Dacă luna trecută, polițiștii locali raportau un număr record de amenzi, în ultima perioadă lucrurile au revenit ”la normal”. Citește mai mult aici: Șoferi de microbuze amendați pentru nerespectarea traseului, în Ploiești

La aproximativ o lună de la control, reporterii observatorulph.ro au surprins, în diferite locații, mai multe autobuze ale firmei Dan Șepși Transport (DST) care opreau în stațiile TCE. Important: acestea nu erau semnalizate ca fiind stații pentru curse speciale.

Practic, microbuzele și autobuzele DST foloseau fără nicio problemă stațiile prevăzute prin acte normative că pot fi folosite doar de către mijloacele de transport ale TCE. În acest fel, călători care în mod normal ar fi trebuit să-și cumpere bilete de la societatea consiliului, merg prin Ploiești cu mijloace de transport ale unei alte societăți, DST în cazul de față.

Cum această practică validează într-o mare măsură acuzele conducerii și sindicatelor TCE, am solicitat un punct de vedere conducerii DST. Florin Bunea, reprezentantul firmei ne-a confirmat că este la curent cu această practică a angajaților săi și că o încurajează, chiar. El explică faptul că mijloacele sale de transport folosesc stațiile TCE deoarece și TCE are un comportament similar, comportament care îi pune în mare dificultate pe ”privați”.

”Atât timp cât TCE nu respectă aceleași reguli pe cursele regulate speciale, respectiv convenții, nici noi nu ne putem alinia acestor reguli. Regulile ar trebuie făcute pentru toată lumea. Suntem de acord ca în momentul în care toate firmele transport se aliniază - inclusiv TCE - la cerințele actuale, vom face și noi același lucru. În momentul de față mijloacele de transport ale societății DST opresc în stațiile TCE datorită concurenței neloiale”, ne-a declarat Bunea.

Având în vedere doar anvergura neregulilor constatate la ultimul control, este clar că acest tip de argumentare: nu respectăm legea pentru că ceilalți n-o respectă este regula de bază care reglementează transportul intra-orășenesc.

În prezent, TCE SA are sechestru impus de ANAF pentru neplata unor obligații fiscale în valoare de  6,7 milioane de lei. Sechestrul a fost instituit pe bunuri mobile și imobile în valoare de peste 12 milioane de lei, echivalentul a peste 100 de autobuze.

Contactat pentru un punct de vedere, unul dintre liderii sindicali de la TCE, Ion Mișcă a declarat: ”Cele mai multe probleme create de această practică sunt de ordin financiar. Se circulă fără contracte de muncă, fără licențe. Chiar ieri am urmărit un microbuz de tip 8+1 care avea 7 oameni și l-am filmat când lua oameni din stațiile TCE spre parcul industrial. Vă pot pune la dispoziție înregistrarea. Au împânzit orașul cu curse ocazionale, iar noi am făcut inclusiv o adresă către Prefect. Apar foarte multe firme de transport, firme care au sediul social în județul Prahova și nu aduc nicio contribuție la bugetul Ploieștiului, dar cu toate astea autobuzele lor tranzitează orașul unde exclusivitatea transportului public este a TCE-ului. Ne afectează foarte mult din punct de vedere financiar și Primăria ar trebui să țină cont de asta.”

Problema reală a transportului public ploieștean este că în timp ce instituții precum Poliția, Poliția Locală sau ARR închid ochii și se fac că plouă când nimeni nu respectă legea, ploieștenii sunt condamnați să folosească mijloace de transport din ce în ce mai proaste.

În plus, tot ploieștenii sunt cei care plătesc prin taxe și impozit, pierderile suferite de TCE, inclusiv prin acest tip de concurență nelegală asumată de șefii transportatorilor concurenți.

În concluzie, nu este nicio exagerare să spunem că atunci când un transportator privat ”fură” călători din stațiile TCE, ia la propriu bani direct din buzunarul fiecărui ploieștean care plătește bilete sau subvenție la TCE.

autobuz-particular-statie-tce1

autobuz-particular-statie-tce2

autobuz-particular-statie-tce3