automate cafea

Un bucureștean care a vrut să participe la o licitație pentru închirierea de spații comerciale pentru automate de cafea în spitalul județean a aflat cu stupoare că nu se organizează așa ceva. Asta, în ciuda numeroaselor aparate amplasate deja în incinta celui mai mare spital din Prahova.

Corespondența dintre observatorulph.ro și conducerea județeanului pe acest subiect a pornit de la sesizarea bucureșteanului Dragoș Sima, reprezentatul unei societăți de automate de cafea și ceai din capitală, care a încercat în repetate rânduri să afle când se va organiza următoarea procedură de închiriere a spațiilor comerciale din spital.

După șase luni în care a fost plimbat pe la diverse uși, cititorul observatorulph.ro a reclamat pe adresa redacției această situație.

Cât te costă să instalezi un automat de cafea în Spitalul Județean și cât de profitabil este? Greu de spus. Cel puțin asta reiese din răspunsurile directorilor județeanului la solicitările Observatorul Prahovean.

Am încercat să aflăm în baza legii care garantează liberul acces la informații publice următoarele:

1. Când a fost organizată ultima licitație pentru închirierea spațiilor în vederea permiterii instalării automatelor de cafea în Spitalul Județean, toate secțiile, defalcat pe fiecare unitate in parte;

2. Ce firme au fost declarate câștigătoare și care este valoarea chiriei pe care acestea o plătesc Spitalului Județean pentru spațiile unde sunt montate automatele de cafea, defalcat pe fiecare unitate/secție in parte;

3. Când va fi organizată următoarea licitație cu privire la aceste spații și de ce criterii se țin cont în momentul atribuirii contractului;

4. Care este prețul chiriei pe fiecare aparat în parte;

Primul răspuns al Județeanului a fost următorul: ”În momentul de față nu sunt încheiate contracte pentru închirierea spațiilor în vederea permiterii instalării automatelor de cafea și s-au înregistrat mai multe solicitări, urmând ca în cel mai scurt timp să se organizeze licitație pentru atribuirea contractelor de închiriere în acest scop”

După o revenire asupra solicitării, Spitalul Județean de Urgență Ploiești a transmis că ultima licitație în acest sens  a fost organizată în urmă cu aproape 10 ani, în anul 2007, iar firma câștigătoare atunci a fost Nordexim Cofee, care a amplasat trei aparate: unul în locația Nord, unul în locația Buna Vestire, unul în locație Boldescu.

Cel de-al doilea contract în acest sens a fost încheiat în urmă cu cinci ani, în 2011, fiind vorba de o atribuire directă către firma Nigas Plast care a amplasat patru aparate de cafea: două în locația Nord, unul în locația Buna Vestire și unul în locația Boldescu.

În ceea ce privește contravaloarea chiriei s-a stabilit pentru firma Nordexim Cofee o taxă de 0,35 lei din selecția produselor, iar în cazul firmei Nigas Plast 20% din încasări.

Interesant este faptul că reprezentanții spitalului Județean au evitat să facă publică suma aferentă veniturilor pe care le obține din închirierea acestor spații și cum este posibil ca o licitație să se organizeze o dată la zece ani?

La fel de interesant de aflat ar fi și cum verifică Spitalul Județean numărul de produse vândute de societatea care are amplasate astfel de automate, ținând cont de faptul că îi revine o anumită sumă din vânzări?

Poate că la aceste întrebări va răspunde conducerea Consiliului Județean Prahova, administratorul clădirilor în care își desfășoară cel mai mare spital din județ. 

raspuns judetean1

raspuns judetean2