Tragedia de pe centura Ploieștiului din 5 februarie, soldată cu moartea a cinci persoane și rănirea altor 28, nu s-ar fi produs dacă pe traseul respectiv nu ar fi circulat ilegal autobuzul plin cu navetiști care a intrat în basculantă.

Din păcate, folosirea altor microbuze sau autobuze decât cele cu care s-a câștigat licitația traseelor Consiliului Județean Prahova este o practică folosită frecvent de patronii firmelor de transport persoane care operează în județ.

Observatorulph.ro vă prezintă dovada acestui fenomen extrem de periculos pentru călători, care se desfășoară sub ochii autorităților indolente. Acestea s-au trezit să facă razii pe drmurile naționale și județene doar după tragedia de pe centura Ploieștiului și, ce să vezi, au constatat fix aceleași lucruri!

CONDIŢII INUMANE PENTRU NAVETIŞTII LA PLOIEŞTI

Da, a trebuit să moară cinci oameni ca instituții precum CJ Prahova, ARR, Poliția și ISCTR să-și facă treaba pentru care sunt plătite și încă foarte bine. 

Motivul pentru care patronii firmelor de transport apelează la această metodă este unul economic.

Mașinile noi cu care s-au câștigat traseele CJ Prahova scoase la licitație sunt folosite în realitate pentru onorarea unor contracte bănoase, încheiate cu diverse firme, multe din parcurile industriale din Prahova.

Astfel, prin cursele cunoscute drept convenții, marile companii din Parcul Industrial Ploiești asigură transportul angajaților la fabrici, iar mijloacele de transport respective trebuie să asigure un confort sporit acestora.

Așa se explică de ce pe traseele interjudețene multe dintre microbuze și autobuze sunt vechi și fără dotări precum aer condiționat.

Reporterii observatorulph.ro au monitorizat acest fenomen și au produs dovezi incontestabile ale folosirii unor microbuze și autobuze pe trasee unde nu aveau ce să caute.

Datorită unei șmecherii, introdusă în caietul de sarcini la ultima licitație din decembrie 2014, transportatorii pot face acest lucru fără să-și piardă licența, riscând o amendă modică. Și asta doar dacă sunt prinși în flagrant! În rest, ei scapă de orice problemă doar dacă notifică CJ Prahova că au înlocuit microbuzele licențiate pe un anumit traseu cu altele, ceea ce este posibil să se fi întâmplat și în cazurile de mai jos.

Cert este că din cele 45 de mașini de transport persoane monitorizate de reporterii observatorulph.ro, 15 nu figurau pe traseele pe care au plecat în cursă din Ploiești.

Precizare: Firmele de transport vizate de ancheta observatorulph.ro ne pot transmite pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. punctul lor de vedere.

Lista mijloacelor de transport care nu figurează pe traseul licitat la CJ și surprinse în trafic de reporterii observatorulph.ro:

FOTO Mașinile depistate în trafic de reporterii observatorulph.ro în perioada septembrie 2015 - ianuarie 201