A trecut o săptămână de la tragedia de pe centura Ploieștiului, când cinci oameni și-au pierdut viața și alți 28 au fost răniți. Atunci, un autobuz plin cu navetiști de pe ruta Mănești-Ploiești a intrat într-o autobasculantă plină cu nisip. Șoferul unei importante firme de transport din Prahova a povestit, sub protecția anonimatului, în exclusivitate pentru observatorulph.ro, la ce presiune sunt supuși conducătorii auto de pe un traseu.

Șoferul susține că îl cunoștea foarte bine pe bărbatul de 44 de ani, care a provocat tragedia de pe centura Ploieștiului. Șoferul autobuzului, care a intrat în basculantă, era angajatul firmei de transport Darco Impex SRL Ploieşti, fiind unul dintre cei mai experimentați conducători auto de pe traseul respectiv. "Era un șofer cu experiență, toți am fost șocați de vestea că a intrat cu autobuzul plin cu călători în basculantă. Nu cred că a fost o problemă medicală, ci mai degrabă a adormit la volan sau număra banii pentru că se apropia de capătul cursei. Din câte am aflat, el se întorsese din cursă târziu în noapte și a plecat de dimineață, la prima oră, fiindcă avea nevoie de bani. În mod normal, șoferii nu ar trebui să circule mai mult de opt ore pe zi, însă vor să-și facă toate cursele pentru că din salariul minim pe economie cu cât suntem angajați cam toți nu se poate trăi decent. Vă dați seama cât de obosit era bietul om?" spune sursa observatorulph.ro.

Persoana respectivă susține că, pe timpul cursei, toți șoferii pot fi văzuți cu teancul de bilete în mâna stângă, împreună cu hoțoaica. Aceasta este o lama metalică, pe care șoferul o folosește pentru a tăia bilete, valoarea unui bilet scăzând de la o stație la alta, pe măsură ce se apropie de punctul terminus. „Înainte de a pleca în prima cursă, patronul îți spune că trebuie să scoți o anumită sumă de bani, iar ce rămâne îți aparține. Din acest motiv, fiecare șofer stă cu un stres permanent, calculând câți călători a luat pe traseu, la câte a tăiat bilete și câți bani trebuie să-și oprească înainte de a ajunge la capătul traseului. Probabil că asta făcea și colegul nostru, înainte să intre în basculantă. Din acest motv nu se respectă orarul, se pleacă de la capăt doar cu microbuzul plin sau ne furăm clienții unii altora din stații” mărturisește șoferul.

Observatorulph.ro va reveni asupra acestui subiect și în perioada următoare.