Foşti angajaţi ai magazinului Zoomania, aflat în incinta mall-ului Ploieşti Shopping City, acuză patronatul că i-a concediat abuziv şi că le-a încălcat mai multe drepturi prevăzute de Codul Muncii. Sesizarea, trimisă pe adresa redacţiei observatorulph.ro, este semnată de următoarele persoane: Şandru Dragoş Alexandru, Mitrache Andreea, Stoica Ana-Maria, Panaete Liliana, Trifu Mari Odete, Visc Florentin, Marin Alexandru, Davidescu Constantin, şi Bălteanu Constantin.
Program infernal de lucru
Cei nouă semnatari ai reclamaţiei au ridicat mai multe probleme cu care s-au confruntat încă din prima zi în care s-au angajat la magazinul Zoomania din incinta PSC. În primul rând, este vorba de programul de lucru, care depăşea cu mult norma legală de opt ore pe zi. „Programul începea la 9,30 dimineaţa şi se termina la 22,30 fiind împărțit pe 2 schimburi. Lucram şi câte 13-14 ore pe zi în week-end, fără să beneficiem de plata orelor suplimentare sau măcar de zile libere. Pe lună aveam dreptul la numai 4 zile libere, mai precis 2 week-enduri/lună”, se arată în sesizarea foştilor angajaţi. În ceea ce priveşte salarizarea, vânzătorii susţin că ei câştigau 864 de lei brut, la care se adăuga un bonus de 200 de lei. Pe lângă contractul individual de muncă, la angajare, a mai trebuit sa semnăm fiecare și un contract de garanție (garanția se oprea lunar și era în valoare de 86 ron – pentru eventualele lipsuri din gestiune la finalul zilei). “În această lună nu am primit bonusul cuvenit, fără nicio explicaţie”, susţine Constantin Davidescu, unul dintre semnatarii petiţie.
Magazin fără sisteme de securitate obligatorii
În reclamaţia transmisă publicaţiei noastre se arată că magazinul Zoomania, deşi era în incinta mall-ului, nu avea nici cel mai mic dispozitiv de securitate: “nu exista buton de panică, nu exista contract cu vreo firmă de pază, nu existau camere de supraveghere ori alte măsuri de prevenire a furturilor. Poliţia Blejoi a venit de două ori în luna ianuarie pentru a le atrage atenţia asupra acestor lucruri, s-au întocmit două procese verbale de constatare, însă nu a fost aplicată nicio sancţiune concreta”.
Concediaţi după stabilirea unui prejudiciu contestat
Toţi cei nouă angajaţi care au semnat petiţia au fost concediaţi în data de 15 aprilie 2013, în urma unui inventar făcut pe 4 aprilie de conducerea magazinului, care a stabilit un prejudiciu de 47.782 de lei. Foştii salariaţi contestă însă rezultatele inventarului şi solicită un alt act de control. “La deschiderea magazinului din mall, primirea mărfurilor şi introducerea în sistem a fost făcută la deschiderea magazinului şi de către alţi angajaţi de la alte puncte de lucru, nefăcându-se după aceea un inventar ca să ştim exact cu ce gestiune pornim. La angajare ni s-a spus că vom fi consilieri vânzări, nicidecum şi gestionari. De la deschiderea acestui punct de lucru au plecat trei casieri, doi directori de magazin şi un director zonal fără a se face niciun fel de inventar! Primul inventar a fost după şase luni de la deschiderea punctului de lucru, iar după efectuarea lui am observat plusuri la raft ( diferenţe între sistemul informatic şi marfa efectivă de la raft). Deşi am solicitat reinventariere cu o comisie externă, conducerea nu au fost de acord”, se mai arată în sesizare.
Comisie de disciplină soldată cu concedieri
Pentru că au refuzat să semneze procesul verbal de inventar, prin care li se imputau celor nouă angajaţi aproape 50.000 de lei, aceştia au fost convocaţi de conducere la o cercetare disciplinară în urma căreia au fost concediaţi.
Conducerea Zoomania nu comentează acuzaţiile
Contactat de reporterul observatorulph.ro, George Onea, director regional în cadrul societăţii Zoomania, nu a dorit să facă nicio declaraţie referitoare la acuzaţiile aduse de foştii angajaţi.