despescu

Cazul Gigină, deficitul de personal din Ministerul Afacerilor Interne, situația persoanelor date în urmărire internațională, dotarea polițiștilor, dar și controalele de la Serviciul Omoruri au fost câteva teme la care inspectorul general al Poliției Române, Bogdan Despescu, a răspuns într-un interviu acordat AGERPRES.

AGERPRES: Ultimele zile au fost marcate de cazul ursului împușcat la Sibiu. Care este situația?

Bogdan Despescu: În acest moment este în derulare o anchetă în cadrul unui dosar penal și, totodată, ministrul Afacerilor Interne a dispus verificări prin Corpul de control al ministrului. În ambele situații acordăm sprijin și cu siguranță în urma acestor activități se vor clarifica toate aspectele legate de acest caz.

*** Controale la Serviciul Omoruri și cazul Gigină

AGERPRES: Raportul Corpului de control al premierului și controalele de la Serviciul Omoruri. De ce există diferențe între raport și precizările Poliției Române? Au fost 17 persoane în control la Serviciul Omoruri sau au fost 6?

Bogdan Despescu: În primul rând, aș vrea să vă precizez tema acestui control și am să plec de la ce s-a întâmplat în 2015. Undeva, la sfârșitul anului trecut, aparatul central al Poliției Române a fost controlat la rândul său de către organismele cu atribuții în domeniu, cu referire la protecția informațiilor clasificate. Avem structuri specializate în acest domeniu. Raportul de control pentru structura centrală a scos în evidență că suntem obligați, există și o prevedere legală, să intensificăm la rândul nostru activități de control în structurile teritoriale. În baza acestor concluzii s-a stabilit un calendar de activități de control pentru unitățile teritoriale.

Tema pentru Poliția Capitalei a fost, repet, de verificare a respectării normelor în domeniul informațiilor clasificate și protecției datelor cu caracter personal. La momentul când s-a organizat acest control nu a fost vizat numai Serviciul Omoruri. Au fost vizate, din Poliția Capitalei, trei structuri, respectiv Serviciul Omoruri, Serviciul Economic și Serviciul de Ordine Publică, și alte două inspectorate de poliție — Argeș și Ilfov.

Organizarea controlului cu acești 17 ofițeri care au atribuții de control s-a realizat pentru cele trei mari unități, iar pentru Poliția Capitalei cu cele trei servicii la care m-am referit. Cei 17 lucrători, când s-au deplasat la Poliția Capitalei, au fost repartizați pe cele trei servicii, cele trei structuri controlate: la una șase, la alta șase și la ultima cinci. Aceasta a fost repartiția și aceasta este realitatea. La fiecare structură au fost repartizați din cei 17 un anumit număr de membri. Pentru Serviciul Omoruri au fost șase.

Activitatea de control nu a vizat niciun dosar penal. Este foarte important să se înțeleagă acest lucru, există documente relevante în acest sens. Activitatea s-a derulat în conformitate cu ordinul în vigoare la acel moment, respectiv ordinul ministrului 118 din 2011, aspect confirmat și de Corpul de control al premierului prin actele care au fost întocmite pe parcursul documentării la Poliția Română. Colegii mei care au fost în control la structurile pe care le-am menționat au făcut numite constatări. La Serviciul Omoruri au fost constatări care au necesitat sesizarea parchetului, dar asta nu înseamnă că cineva a scos vinovat pe altcineva la acel moment.

AGERPRES: Detaliați. De ce a fost necesară sesizarea parchetului?

Citește continuarea pe agerpres.ro