isjjjjjjjj

Scandalul legat de modalitatea de organizare a concursului pentru ocuparea posturilor de directori și directori adjuncți de școală nu a ocolit nici Prahova.

Luni dimineață zeci de candidați au reclamat la Inspectoratul Școlar Prahova faptul că nu au putut să se înscrie la concurs din cauza unor probleme tehnice ale platformei on-line puse la dispoziție de Ministerul Învățământului. Pentru că nu au reușit să încarce documentele necesare solicitate de metodologia de concurs, nu mai puțin de 35 de profesori din Prahova au fost la un pas să rateze examenul. În urma sutelor de reclamații, care au existat la nivel național, nu doar în Prahova, Ministerul Învățământului a decis să se ajungă la un compromis.

"Ar fi fost nedrept pentru cei care nu s-au descurcat să se înscrie pe internet, mai ales Ministerul Învățământului și-a asumat în cele din urmă greșeala. Am fost la Inspectoratul Școlar și am înțeles că s-a rezolvat această problemă. Cei care au ratat înscrierea, se pot prezenta în cursul zilei de astăzi, între 12.00 și 17.00, direct la Inspectoratul Școlar, cu documentele necesare înscrierii," a explicat Ion Duță, liderul sindicatului Școala Prahovei. Acesta a adăugat că în momentul de față s-au înscris 360 de persoane la care se adaugă și cei 35 de candidați care au ratat înscrierea, cu condiția ca aceștia să se prezinte la ISJ cu documentele necesare și corecte în intervalul de timp stabilit.

Conform ISJ, în Prahova sunt scoase la concurs 234 de posturi de directori și alte 107 de posturi de director adjunct.  Grav este că în multe dintre  unitățile școlare din județ nu s-a înscris nicio persoană pentru a candida pentru funcția de director.

"Sunt 35 de școli în Prahova în această situație. Nu știu acum să vă dau toate localitățile, dar sigur la școlile din Gherghița și Balta Doamnei nu s-a înscris niciun candidat pentru postul de director și director adjunct, " a mai adăugat Duță.

Procesul de examinare a celor care doresc să devină directori de școală este unul foarte complex. Mai întâi aceștia vor susține un examen scris, cu subiecte identice la nivel național, organizat în data de 12 octombrie. Urmează apoi o evaluare a planului de management propus de candidat și apoi un interviu susținut în fața unei comisii din care fac parte un reprezentant al Inspectoratului Școlar, câte doi consilieri locali din localitatea unde se află școala pentru care a optat candidatul, și doi profesori.