job shadow

Elevii din LTAS ”Victor Slăvescu” Ploiești au experimentat pentru o zi ce înseamnă un loc de muncă în programul Job Shadow Day, ediţia a XIV-a.

60 de elevi din clasele a XI-a au experimentat timp de o zi statutul de angajat într-o companie sau o instituție, aflând mai multe informații despre profesii chiar de la cei care le practică.

În cadrul programului internațional Job Shadow Day, derulat de Junior Achievement (JA) România și școlile partenere, tinerii au ales profesioniștii din diverse domenii pe care i-au urmărit „ din umbră”,în funcție de meseriile pe care doresc să le practice ca adulți. Acest program educațional de orientare profesională este format dintr-o serie de evenimente locale și naționale, desfășurate în săptămâna „Școala Altfel” (18 - 22 aprilie), implicând atât elevii din clasele 0 - X, care merg la locul de muncă al părinților, cât și elevii din clasele terminale de liceu, care merg în shadowing la companii și instituții locale. Toate acestea au scopul de a stimula curiozitatea tinerilor, de a îi motiva să învețe mai bine și să aplice ceea ce știu în comunitățile lor, sprijinind astfel dezvoltarea locală a acestora.

”Job Shadow a fost o experienta care mi-ar placea sa se repete, sa mai incerc si alte domenii de activitate, e singura oportunitate sa vezi ce iti doresti cu adevarat mai departe” a spus o elevă în clasa a XI-a la LTAS ”V. Slăvescu” Ploiești.

”Oferind elevilor posibilitatea de a merge într-o institutie și implicit de a sta alături de un angajat a cărei meserie dorește s-o urmeze, de fapt pregătiți noua generație să facă mai ușor alegeri legate de domeniul de interes și în același timp să vadă dacă i se potrivește sau nu locul respectiv de muncă”, declară Amalia Popescu, Coordonator local Job Shadow, un program Junior Achivement.

Programul Job Shadow Day este implementat de 14 ani în România. Prin intermediul acestuia, elevilor li se oferă oportunitatea de a intra în contact cu mediul unui loc de muncă pentru a înțelege mai bine meseria, sarcinile, responsabilitățile, dar și abilitățile și competențele de care au nevoie pentru profesia respectivă. De asemenea, ei observă cum se defășoară o zi de lucru obișnuită și cum trebuie să se pregătească pentru acea meserie.
Tinerii descoperă noi opțiuni de carieră și află cum pot răspunde la unele dintre cele mai grele întrebări: „Ce vreau să devin după ce termin școala?”,„Unde vreau să lucrez?”,„Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”.

Pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări, elevii trebuie sprijiniți să înțeleagă ce fel de meserie le-ar putea aduce satisfacție și să ia contact încă din şcoală cu mediul profesional în care doresc să pătrundă.

În acest an școlar, la nivel național, peste 16000 de elevi și peste 550 de cadre didactice derulează activități de consiliere și orientare profesională, beneficiind de materiale educaționale gratuite (Manualul Profesorului Job Shadow, Manualul Elevului Job Shadow, materiale auxiliare) oferite de Junior Achievement România.
La edițiile anterioare, elevii înscriși în program au descoperit meserii și profesii spre care s-ar putea orienta în viitoarea carieră profesională.