functionar_public_72938800.jpg

Din data de 8 iunie 2017, sistemul informatic în baza căruia băncile comerciale puteau verifica veniturile unui solicitant de credit în baza de date a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai funcţionează. Reprezentanţii Fiscului recunosc că respectiva platforma IT nu mai funcţionează, că lucrează la această problemă, dar nu ştiu când va fi remediată.

De patru zile lucrătoare creditarea "doar cu buletinul" în sistemul bancar a fost blocată de problemele sistemului informatic al ANAF, după cum au declarat surse din mediul bancar pentru ECONOMICA.NET. Menţionăm că Asociaţia Română a Băncilor s-a sesizat imediat asupra acestei probleme cerând şi băncilor şi Ministerului de Finanţe soluţii pentru eliminarea blocajului.

Ce se întâmplă de fapt? În baza unui protocol semnat între Asociaţia Română a Băncilor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), toate verificările legate de veniturile unui solicitant de credit se realizează integral automat, fără să mai fie nevoie ca acesta să prezinte adeverinţă de venit sau fişă fiscală. Solicitantul prezintă la bancă doar actul de identitate. În urma acestui protocol, implementat în piaţă pentru prima dată în luna iunie 2015, procesul de acordare a creditelor a devenit mai facil, mai puţin birocratic şi mai rapid. Banca poate obţine informaţii direct de la Fisc despre veniturile solicitantului, cu acordul acestuia.

Citește continuarea pe economica.net

 

 

Articole asemănătoare