anaf

În curând, Fiscul i-ar putea înştiinţa pe contribuabili prin e-mail despre sumele pe care le au de plată sau despre popririle care urmează să le fie puse pe conturi.

 

Un proiect lansat în dezbatere publică prevede că încă 35 de documente vor putea fi transmise de Fisc pe cale electronică. Ar ajunge astfel mai repede decât prin poştă. ANAF deja a decis ca de la anul să nu mai primească pe hârtie declaraţii care pot fi depuse online. Oamenii de afaceri spun însă că mai sunt multe de făcut atât pentru reducerea birocraţiei cât şi pentru îmbunătăţirea sistemelor informatice ale statului.

Cele mai noi propuneri pentru informatizarea relaţiei dintre Fisc şi contribuabili vin din partea Ministerului Dezvoltării şi Administraţiei Publice. Un proiect de ordin lansat în dezbatere publică prevede 35 de acte să poată fi transmise de Fisc pe adresa de mail sau numărul de fax al contribuabilului. Astfel ar putea fi comunicate mult mai rapid, pe căi electronice, titluri executorii, înştiinţări de poprire, decizii referitoare la obligaţiile de plată şi alte documente şi somaţii. Pe termen lung Fiscul vrea să apeleze chiar şi mai mult la tehnologie.

„Gândim în viitor prim intermediul adreselor de mail crearea unei reţele şi să comunicăm chiar şi video”, afirmă Ionuţ Mişa, şeful Direcţiei Mari Contribuabili din ANAF.
Citește articolul integral pe digi24.ro