valea prahovei

Sărbătoarea ce marchează începutul verii la români a confirmat încă o dată că Valea Prahovei este o destinaţie turistică foarte populară.


Cu particularitatea de business că, de această dată, comportamentul călătorilor a înclinat balanţa către proprietarii de pensiuni, de terase şi către retaileri şi a lăsat în urmă veniturile înregistrate, de obicei, de hotelieri şi agenţiile de turism.
Aşa se face că, deşi numărul de vizitatori a fost considerabil mai mare faţă de un sfârşit de săptămână obişnuit, fără a depăşi însă vârful înregistrat la minivacanţa de 1 Mai, de acestă dată în industria călătoriei şi ospitalităţii de pe Valea Prahovei s-au remarcat următoarele fenomene:
Turiştii au preferat în număr mare, să vină pe cont propriu şi au ales pensiunile şi alte tipuri de cazare, cum ar fi cabanele, corturile, rulotele sau pur şi simplu propriile case de vacanţă, în defavoarea cazării la hotel. În Sinaia, la pensiuni, gradul de ocupare a fost de peste 90%, în Buşteni şi Breaza în jur de 70 %, iar la Azuga de 60%. Asta în timp ce la hoteluri gradul de încărcare a variat, cu mici excepţii, între 20% şi 50%. Pe Valea Cerbului din Buşteni se estimează că şi-au petrecut minivacanţa, la rulote şi corturi, peste 2.000 de turişt, la fel ca în plin sezon estival.
Motivul pentru care au fost alese pensiunile, în defavoarea unităţilor hoteliere, a fost legat de preţurile de cazare, pe de o parte, şi de serviciile foarte prietenoase oferite de pensiuni, pe de altă parte. Este vorba de faptul că, micile unităţi de cazare au oferit, fără excepţie, accesul gratuit la „grătare", acele „self barbecue" foarte apreciate de turiştii cu bugete medii.
De fapt, peste tot în aceste staţiuni, „grătarul" a fost principalul scop şi principala ocupaţie din această minivacanţă de Rusalii. Mărturie stau imaginile cu aglomeraţia din magazinele alimentare, dar şi volumul mare de vânzări înregistrat de aceşti retaileri atât la bere cât şi la carmangerie. Şi aici, în ceea ce priveşte modul de consum ales de turişti, s-a remarcat tendinţa oamenilor de a reduce pe cât posibil costurile minivacanţei şi au preferat să-şi procure mici şi fripturi semipreparate pe care să le gătească singuri, mai ieftin, decât să acceseze serviciile unui restaurant.
Cu toate acestea, cei peste 30.000 de turişti ce au ales Valea Prahovei, de la Breaza la Azuga, ca destinaţie pentru petrecerea timpului liber de Rusalii, au preferat, în număr foarte mare, şi alte variante de destindere. În cele patru zile, peste 4.000 de turişti au vizitat Castelul Cantacuzino din Buşteni, respectiv expoziţia de artă de aici, dar şi noul parc de distracţie unde circa 700 de turişti şi-au încercat abilităţile fizice pe traseele de tiroliană. În Sinaia, Castelul Peleş şi Mănăstirea Sinaia au dominat la capitolul număr de vizitatori şi, foarte important, la cel al vizitatorilor străini, circa 3.000 veniţi în grupuri organizate, din Bulgaria şi Serbia sau pe cont propriu din Spania, Italia, America şi chiar Australia. Sinaia şi Buşteni au fost folosite ca porţi de acces spre Platoul Bucegilor dar, dacă în Sinaia prezenţa telegondolei a suplinit capacitatea de transport a telecabinei, în Buşteni, telecabina a fost supra solicitată, iar pentru a fi transportaţi la Babele unii turişti au aşteptat chiar şi câte 2 ore. Nu în ultimul rând, Azuga s-a remarcat prin numărul mare de turişti veniţi să practice drumeţiile pe bicicletă.
Atmosfera generală a fost una calmă, relaxată, de sărbătoare familiară, în niciuna din staţiunile montane de pe Valea Prahovei, administraţiile locale nu au organizat evenimente distractive care să adune la un loc un număr mare de spectatori.
Specialiştii turismului prahovean apreciază ca sărbătoarea de Rusalii a reprezentat şi la propriu şi la figurat deschiderea efectivă a sezonului estival pentru minunata destinaţie turistică numită, Valea Prahovei.

 

Articole asemănătoare