Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

supermarket

Legumele şi fructele româneşti se vând pe rafturile marilor lanţuri de magazine la preţuri mult mai mari decât cele cu care pleacă de la poarta fermei. Aceasta pentru că hipermarketurile percep, pe lângă adaosul comercial, şi o multitudine de taxe care ajung, în unele cazuri, la peste 30% din costul final al produsului.

 

Cine are cele mai mari taxe 

Potrivit unui document remis ECONOMICA.NET de către Asociația Producătorilor de Legume și Fructe din România, anul trecut, cele mai mari taxe de raft calculate ca procent din costul total al produsului se regăseau la Billa, lanţul de supermarketuri operat în momentul de faţă de retailerul german Rewe şi care a fost vândut anul trecut către Carrefour.

 

Potrivit documentului citat, retailerul percepe peste zece tipuri de taxe, atât în sumă fixă, cât şi calculate procentual, care împreună ajung la 33,9% din costul produsului. Spre exemplu, pentru listarea unui produs, Billa percepe o taxă de 75 de euro pe an, iar cei care vor să fie prezenţi în pliante trebuie să plătească până la 15.000 de euro pe an.

Urmează Cora, lanţul de hipermarketuri al grupului belgian Louis Delhaize, care percepe producătorilor români de fructe şi legume taxe de până la 27,6% din costul total al produsului, mare parte dintre ele pentru includerea produselor în tichetul Cora.

Retailerul francez Auchan are taxe de 25,2% din preţul produsului, Mega Image percepe 23,5%, iar Profi 20,75%, ca şi Carrefour. Cele mai mici taxe de raft, potrivit informaţiilor furnizate de producători se regăsesc la Cash&Carry Selgros (15,85%) şi Metro (15,8%).
Citește integral pe economica.net