Pentru dezăpezirea unui kilometru de autostradă, CNADR va cheltui, în medie, 5.270 de euro, de cinci ori mai mult decât plătesc administratorii drumurilor din Finlanda.
- Publicitate -
La întrebarea reporterilor gandul.info de ce deszăpezirea unui kilometru de autostradă sau de drum naţional în România a costat mai mult, în anii trecuţi, comparativ cu unele ţări nordice, răspunsul primit de la CNADNR arată că „în ţările nordice zăpada şi gheaţa nu sunt îndepărtate integral – nu există noţiunea de „drumuri la negru”. "Astfel, sunt luate măsuri de anvelopare obligatorie a autovehiculelor cu cauciucuri speciale (crampoane) care permit circulaţia atât pe zăpadă, cât şi pe zone cu gheaţă, acest tip de anvelope nefiind utilizate în România”, se arată în răspunsul primit de gândul de la CNADNR şi care poartă semnătura directorului general al CNADNR, Narcis Neaga.
În Prahova, patru firme vor deszăpezi 70 de drumuri judeţene, cu o lungime de 922 de kilometri. Valoarea contractelor, potrivit administratorului public al judeţului, Fabioara Ionescu, este de aproximativ nouă milioane de lei, faţă de circa 12.400.000 de lei cât era valoarea estimată. Detalii aici: