Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

contachilometri-manomessi.jpg

Vânzătorii de maşini second-hand, care umflă preţurile autovehiculelor după ce le falsifică kilometrajul, riscă 2 ani de închisoare.

 

Mai mulţi parlamentari, printre care şi fostul preşedinte Traian Băsescu au depus un proiect de lege, care conţine şi această pedeapsă. Dacă va deveni lege, vânzătorii vor fi obligaţi să completeze pe proprie răspundere numărul real de kilometri ai maşinii. Cei care mint şi sunt prinşi, vor fi traşi la răspundere pentru fals în declaraţii. Nimeni nu şi-a pus însă problema că şi vânzătorul ar putea să fi fost, la rândul său, păcălit,  

România a înregistrat, de la începutul anului şi până acum, un record negativ: din 7 maşini înmatriculate, 6 sunt aduse din străinătate, la mâna a doua. Mai exact, 253.000 de autoturisme de care europenii din vest s-au debarasat au fost luate de bune de ai noştri. Unele sunt adevărate pericole în trafic. Ar mai fi de menţionat faptul că, deşi există din nou mari presiuni pentru ca dealerii de la noi să-şi vândă maşinile noi, iar piaţa second să fie denigrată, trebuie să menţionăm faptul că maşinile second, odată aduse, trec prin staţiile RAR pentru verificarea ITP. Nicio maşină cu probleme grave nu trece de aceste verificări, pentru că inginerii de la RAR nu par să fie atât de inconştienţi încât să-şi rişte libertatea pentru a închide ochii la orice rablă ajunsă pe stand.

 

Cristian Munteanu, preşedinte Asociaţia Service Auto Independente: “Cea mai mare explozie de înmatriculări de autovehicule din România o reprezintă cele din categoria cu o vechime de peste 17 ani. Asta înseamnă că acele autovehicule în următorii 2 ani de zile vor avea nişte probleme grave la sistemul de direcţie, la sistemul de frânare, la articulaţii, lucru care efectiv pune în pericol siguranţă rutieră.", afirmă Munteanu, pentru stirileprotv.ro

Şi mai grav este că, potrivit mecanicilor auto, aproape jumătate dintre aceste rable au şi kilometrajul dat înapoi. Unele chiar de două-trei ori. La acest capitol, câţiva parlamentari susţin că au găsit o posibilă rezolvare. Tudor Ciuhodaru, co-iniţiator al propunerii legislative: “Să punem STOP șarlataniei...” ″În cazul înstrăinării vehiculului, fostul proprietar al acestuia este obligat să completeze pe certificatul de înmatriculare o declaraţie pe proprie răspundere privind datele de identificare ale persoanei către care a înstrăinat vehiculul, dată înstrăinării, precum şi indicaţia contorului kilometric la dată înstrăinării”, se spune în proiectul de modificare a legii." Dacă ulterior, se va dovedi că a fost dat înapoi kilometrajul, vânzătorul poate fi acuzat de fals în declaraţii, infracţiune pedepsită de Codul Penal cu închisoare de la trei luni la doi ani sau cu amendă. Primii vizaţi sunt cei care au făcut o afacere din comercializarea vechiturilor aduse de peste hotare. În practică, aceştia plătesc apoximativ 100 de euro pentru reducerea numărului de kilometri afişaţi în bordul maşinilor. Nu este încă foarte clar ce se întâmplă cu cei de bună-credinţă, care revând maşina, neavând de unde să ştie câţi kilometri a avut aceasta, în momentul în care au cumpărat-o.