Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

c2g9NmUzYzk4ZGVmN2E3MjQxN2EwZjQ0ZTViOTU4MWI4ZWM=.thumb.jpg

Autoritățile au semnat un protocol cu reprezentanții Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere și vor putea monta niște senzori pe șosele, corelați cu camerele de supraveghere pentru verificarea rovinietei , relatează Auto-bild.

 

În zonele de interes pentru Poliţia Română vor fi montaţi în asfalt senzori corelaţi cu camerele de supraveghere. Aceşti senzori măsoară viteza cu care o maşină parcurge o anumită distanţă. La înregistrarea unei depăşiri a vitezei legale, camera va surprinde momentul. Următorul pas constă în primirea amenzii acasă prin intermediul Poştei.

După montarea senzorile necesari pentru măsurarea corespunzătoare a vitezei de deplasare şi stabilirea camerelor fixe care vor funcţiona şi pe post de radar se va trece la procedurile de control. Primele amenzi vor ajunge în cutiile poştale la începutul anului viitor. Dacă sistemul va funcţiona în parametrii optimi reţeaua de radare fixe bazată pe camerele CNAIR se va extinde la nivel naţional.

 

Poliţia Română nu mai foloseşte o reţea de radare fixe din 2016 pentru că sistemul de camere fixe instalat pe DN1 este vechi și a rămas în continuare neretehnologizat și nefuncțional. Pentru comparaţie amintim că radarele fixe amplasate pe teritoriul Franţei au adus statului aproape un miliard de euro în 2016. Conform informaţiilor furnizate de autorităţile franceze aceste radare au surprins 25,6 milioane de încălcări ale vitezei legale anul trecut.

În prezent, există cel puțin 74 de camere de supraveghere pentru roviniete, pe drumurile naționale și pe autostrăzi.