Vara asta este despre tine - AFI Palace Ploiesti

dacia-sandero-franta.jpg

Dacia a realizat un record de vânzări la şase luni, în Europa, cu 245.453 vehicule vândute (+9,3 %) şi o cotă de piaţă de 2,6 %, rezultatele fiind datorate în special modelelor Sandero faza 2, lansat la sfârşitul anului 2016, şi Duster, informează un comunicat al Grupului Renault.

 

În primul semestru, vânzările mondiale de autoturisme şi vehicule utilitare ale Grupului Renault (inclusiv Lada) au înregistrat o creştere de 10,4 % pe o piaţă care a crescut cu 2,6 %, pecizează comunicatul. Cota de piaţă a grupului a ajuns la 4,1 % (+0,3 puncte în raport cu anul 2016). Un record de vânzări semestriale înregistrează şi grupul în ansamblu, precum şi marca Renault, cu 1.879.119, respectiv 1.342.968 vehicule vândute. Vânzările Renault Samsung Motors au crescut cu 12,5 %, iar cele ale Lada cu 12,2 %.
În Europa, înmatriculările grupului continuă să crească mai accelerat decât piaţa. Acestea au înregistrat o creştere de 5,6 %, în condiţiile în care piaţa a cunsocut o dinamică pozitivă de 4,4 %, ceea ce înseamnă 1.025.300 de vehicule înmatriculate în primul semestru. Cota de piaţă a grupului în Europa ajunge la 10,8 %, în creştere cu 0,1 puncte.
Marca Renault a înregistrat şi ea o creştere de 4,3 %. Cota sa de piaţă se ridică la 8,2 %. Renault beneficiază în special de pe urma reînnoirii complete a familiei Mégane în anul 2016. Clio 4 este a 2–a cea mai vândută mai maşină în Europa, iar crossover-ul Captur este pe locul 1 în categoria sa.
Pe segmentul vehicule electrice, Renault se menţine în frunte cu o cotă de piaţă de 26,8%. Volumele vânzărilor au crescut cu 34%. Înmatriculările modelului ZOE, cea mai vândută maşină electrică în Europa, înregistrează o dinamică de 44%.
În afara Europei, şi restul regiunilor au înregistrat creşteri ale vânzărilor şi cotei de piaţă. Înmatricularile grupului au crescut cu 16,8% pe o piaţă care a crescut cu 3,4%. În Africa-Orientul Mijlociu-India, înmatriculările grupului au crescut cu 19,3%, iar cota de piaţă a ajuns la 6,4% (+1,1 puncte).
Compania anticipează că în anul 2017 piaţa mondială va avea o creştere între 1,5 % şi 2,5 %. Piaţa europeană ar trebui de asemenea să crească cu 2%, acelaşi nivel de creştere fiind preconizat şi în cazul pieţei franceze. La nivel internaţional, dincolo de Europa, este probabil ca piaţa rusă să aibă o creştere de peste 5%, iar piaţa braziliană să crească cu 5%. Se anticipează că pieţele din China (+5 %) şi India (+8 %) îşi vor menţine dinamica de creştere.