ulei-transmisie-schimbare.jpg

În cazul transmisiilor automate, producătorii recomandă înlocuirea uleiului de transmisie la 150.000 - 200.000 de km, însă mecanicii au cu totul o altă părere. La maşinile cu o transmisie manuală, specialiştii spun că pe toată durata de viaţă a unei maşini se poate lăsa transmisia cu uleiul venit din fabrică. 

Ca şi alte fluide vitale ale autovehiculului, uleiul de transmisie se deteriorează în timp. Procesul de uzură se accentuează la conducerea în mediul urban, în special a maşinilor care tractează remorci.

“Lichidul de transmisie este, de cele mai multe ori, de culoare roşie. Pe masură ce se deteriorează, tinde să devină mai închis la culoare. El poate dobândi un miros de ars, care ar putea indica faptul că trebuie schimbat sau că transmisia dezvoltă probleme mecanice”, explică mecanicul Răzvan Pascu. Semne că uleiul cutiei de transmisie trebuie înlocuit:

1. Transmisia produce zgomot în mers şi la schimbarea treptelor de viteză

2. Vitezele se schimbă cu întârziere

3. Trepidarea cutiei în momentul schimbării vitezelor

4. Cutia produce mici şocuri la schimbarea vitezelor

5. Apariţia de resturi sau impurităţi în lichid Potrivit specialiştilor, în cazul unei maşini cu transmisie automată uleiul trebeuie schimbat  la circa 50.000 - 70.000 de kilometri, conform specificaţiilor date de producător.

Citește continuarea pe adevarul.ro